
Kam tos SEO paslaugos, jei yra Google reklama – esate pagalvoję? O kaip manote, kiek veiksminga Google reklama be SEO? Ir viena, ir kita – apie raktažodžius ir svetainės iškėlimą paieškos rezultatų eilėje, tik vienu atveju – rezultatas čia ir dabar, o kitu – ilgalaikio darbo rezultatas. Atrodytų, kodėl tada SEO paslaugos, jei galima gauti tą patį ir daug greičiau pasiekti su Google reklama? O ar tikrai tą patį?
Google Ads (Google reklama) – įrankis, suteikiantis interneto svetainei vieną pirmųjų pozicijų paieškos rezultatuose pagal parinktus (perkamus) raktinius žodžius. Rezultatas čia ir dabar: susidaromas perkamų raktinių žodžių sąrašas, užsakoma paslauga ir, vos tik paieškos laukelyje surenkamas jūsų parinktas raktažodis, jūs viršuje. Bingo! Nedidelė detalė – jūs viršuje tik tol, kol perkate paslaugą (mokate už keikvieną tokį paspaudimą), bet jei būti surastiems ypač svarbu čia ir dabar vykstančiam projektui – tai metodas, suteiksiantis šią galimybę.
SEO paslaugos – apie tą patį, Google TOP poziciją rezultatų eilėje pagal parinktus veiklos raktinius žodžius, tik organiniu (natūraliu) būdu. Tai projektas, galintis trukti 6-12 mėnesių, priklausomai nuo raktinių žodžių konkurencinės terpės ir taikomų metodų, tačiau rezultatas užtikrintas ir ilgalaikis, be to turintis nemažai savo papildomų privalumų ir verčių interneto svetainei.
- Google reklama ar SEO paslaugos. Kam teikti pirmenybę?
- I. Raktiniai žodžiai.
- II. Pozicija nr. 1 rezultatų eilėje su Google Ads reklama – lankytojas garantuotas?
- III. Google reklama ir gautas lankytojų srautas = Pardavimai?
- IV. Google Ads reklama – pirma vieta garantuota?
- Verdiktas: Google reklama ar SEO?
- Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka
Google reklama ar SEO paslaugos. Kam teikti pirmenybę?
Keletas faktų, padėsiančių apsispręsti, priimant sprendimą:
I. Raktiniai žodžiai.

Raktažodžių tyrimas – svarbiausias komponentas, nuo kurio priklauso tiek vieno, tiek ir kito pasirinkimo rezultatai.
Renkantis greitąjį kelią su Google reklama – šis punktas labai svarbus, kad netektų nusivilti, jog buvo išleistas nemažas biudžetas, tačiau pardavimų nebuvo. Kadangi kiekvienas vartotojo paspaudimas, vedantis į interneto svetainę, kainuoja, aktualu išvengti šūvių pro šalį. Parinkti raktiniai žodžiai turėtų tiksliai atsakyti į klausimą, kurio ieško vartotojas (išvengsite aukšto atmetimo rodiklio, t.y. veiksmų sekos: užėjau į svetainę, tai ne tai ko ieškojau – išėjau), o svarbiausia, parinktas raktažodis turėtų būti būtent tas žodis, kuriuo vartotojas ieškotų jūsų prekės ar paslaugos. Neretai verslo savininkui atrodo, kad verslo paslaugos ar prekių vartotojas turėtų ieškoti vienais žodžiais ar frazėmis, o raktažodžių tyrimas parodo visai kitus vartotojų paieškos įpročius.
Google Ads pasirinkus ne tuos raktažodžius (silpnus, mažai ieškomus) ir neįtraukus didžiausią potencialą turinčių – projekto rezultatai taip pat turės galimybę išlikti tik vidutiniais ar silpnais.
Dėl šios priežasties tiek planuojat Google Ads reklamą, tiek ir SEO projektą – gyvybiškai svarbus elementas, nuo kurio vertėtų pradėti – raktažodžių tyrimas.

Raktažodžių tyrimas – neišvengiamas komponentas planuojant interneto svetainę ir kuriant turinį joje, jeigu norima, kad puslapis būtų įtrauktas į paieškos rezultatus su jums svarbiais raktiniais žodžiais.
Norėtumėte sužinoti daugiau apie raktažodžių tyrimo svarbą ir naudą, jo komponentines dalis ir galimybes išnaudoti planuojant ir plečiant verslą?
Prenumeruokite ASTERI naujienlaiškį ir gaukite nemokamą 15 min. konsultaciją.
II. Pozicija nr. 1 rezultatų eilėje su Google Ads reklama – lankytojas garantuotas?
Taip, labai didelė tikimybė, kad vartotojas ateis būtent į jūsų interneto svetainę, tačiau būna ir išimčių. Jeigu perkama Google reklama – paieškos rezultatų eilėje prie tokios interneto svetainės matomas prierašas „SKELB.” arba „SKELBIMAS”. Tai išduoda, kad tinklapis rezultatų eilės viršuje ne dėl to, kad nusipelnė savo rezultatais, o todėl, kad perka Google reklamą.
Neretai vartotojai tikslingai aplenkia tokias svetaines ir renkasi pirmąsias natūraliai aukštą poziciją užimančias svetaines. Kodėl? Nuomonė, kad interneto svetainė, kuri yra viršuje natūraliai – ten už nuopelnus ir dominavimą savo srityje, o štai nupirkti poziciją TOP’e gali kiekvienas, turintis tam biudžetą, bet nebūtinai savo srities profesionalas. Šis faktorius veikia ne visada, tačiau kartais lemia apsisprendimą.
III. Google reklama ir gautas lankytojų srautas = Pardavimai?
Patekti į Google Top 10 – pirmas didelis žingsnis. O kaip išlaikyti užėjusi svečią ir net paskatinti atlikti veiksmus?
Ar tai bus Google reklama, ar SEO paslaugos, svarbus faktorius – užėjęs į interneto svetainę vartotojas turėtų ne tik joje likti kuo ilgiau, bet ir paspausti veiksmo (angl. call-to-action) mygtuką. Tarkime, abu procesai atliko savo darbą, jūsų tinklapis rezultatų TOP’e, potencialus klientas užėjo į interneto svetainę. Keletas lemiančių faktorių, ar jis ten liks, kiek laiko liks ir ar atliks jums naudingums veiksmus:
- Techniškai tvarkingas ir spartus tinklapis. Ar jūsų interneto svetainė techniškai tvarkinga? Ar ji greita, t.y. turinys greitai pilnai atvaizduojamas ekrane? Ar mobili versija (labai svarbus faktorius) tvarkingai ir patogiai atvaizduoja turinį? Vartotojo pasitenkinimo faktoriai dažnai yra viską lemiantys: jeigu potencialus klientas susierzins dėl ilgai neužkraunamo svetainės turinio ar netvarkingai atvaizduojamo turinio telefono ekrane, tikėtina, jis išeis ir nukeliaus į konkurentų interneto svetainę.
- Ar svetainės tekstai kalba vartotojo kalba? Ar tekstinis turinys informatyvus, o parinkti terminai suprantami vartotojui? Ar išdėstymas taisyklingas, skatinantis perskaityti iki galo ir atlikti pageidaujamus veiksmus (pirkti, užsakyti naujienlaiškį, pasidalinti socialiniuose tinkluose ir pan.)? Ar pateikta visa būtina informacija priimti sprendimą? Greitai neradęs ieškomų atsakymų ar neturintis kantrybės klaidžioti chaotiškame turinyje, potencialus klientas greičiausiai priims sprendimą išeiti ir ieškoti malonesnio akiai, aiškesnio, simpatiškesnio šaltinio, t.y. pas konkurentą.
- Ar interneto svetainėje numatyta aiški navigacija vartotojui, pasufleruota jums naudingų veiksmų eiga? Užėjęs ir nepaspaudęs call-to-action mygtuko vartotojas – nerezultatyviai išleistas biudžetas paspaudimui. Aiški navigacija ir apgalvotos vidinės nuorodos leidžia užtikrinti maksimalius tokio užėjimo rezultatus.
Google reklama – rezultatyvi priemonė atvesti vartotoją. Tosk pat tikslas ir SEO procesų. Vienintelis skirtumas – vidinio SEO projekto metu pilnai sutvarkomos techninės svetainės problemos, greičio problemos ir ypač daug dėmesio skiriama vartotojui patogiai struktūrai bei parduodančiam bei skatinančiam vartotoją naviguoti svetainėje pagal jūsų tikslus tekstiniam turiniui.
IV. Google Ads reklama – pirma vieta garantuota?

Tiek reklama Google, tiek SEO optimizacija – skirta galutiniam rezultatui, aukštos pozicijos užėmimui paieškos rezultatų eilėje pagal numatytus raktinius žodžius, tačiau abiem atvejais konkreti pozicija eilėje priklauso dar ir nuo raktažodžių populiarumo, t.y. konkurencinės rinkos, taip pat faktoriaus, kiek techniškai tvarkinga iškeliama interneto svetainė.
Pasirinkus Google Ads pirmoji vieta garantuota ne visada. Galbūt dar 5 jūsų konkurentai aktyviai naudojasi šiuo įrankiu, jų prioritetuose tie patys raktažodžiai, jie skiria didesnį biudžetą nei jūs, o interneto svetainė techniškai pranašesnė. Google vartotojo pasitenkinimo faktorius labai svarbus visais atvejais, tad ir pozicija pati pirmoji nėra garantuojama. Visgi garantuojama vieta TOP rezultatuose, o tai jau privalumas. Renkantis Google reklamą išlieka svarbūs faktoriai tvarkingai svetainei. Nors neištaisius techninių spragų, Google reklama vis tiek savo darbą atliks ir, tikėtina, interneto svetainė nebus eilėje pirmoji, bet antroji ar trečioji vis tiek bus.
Verdiktas: Google reklama ar SEO?
Atsakant į klausimą, SEO ar reklama Google – vieno atsakymo nėra, o skirtumų ir rezultatą lemiančių faktorių galima išvardinti dar daug. Abu pasirinkimai veiksmingi, tačiau renkantis greitąjį kelią, kad biudžetas nebūtų iššvaistytas be rezultato, visgi rekomenduojama bent dalinė SEO optimizacija: raktažodžių tyrimas, interneto svetainės auditas (SEO auditas) ir audito išvadoje pateikti rekomenduojami atlikti svetainės optimizavimo darbai, kad interneto svetainė būtų techniškai tvarkinga, o jos turinys užtikrintų gerąją vartotojo patirtį, pateiktų atsakymus į klausimus, turėtų nuoseklią navigaciją ir būtų atlikti jums naudingi veiksmai. Visa tai – vidinis SEO.
O toliau, išorinis SEO – veiksmų visuma, kad jūsų svetainė organiškai (natūraliai) užimtų aukštą poziciją ir joje liktų neapibrėžtą laiką arba Google reklama – sprintas tos pozicijos link, tačiau reikšmingas rezultatas tol, kol perkama reklama.
Abu pasirinkimai turi savo privalumus ir trūkumus, o galutinį sprendimą dažniausiai lemia galutinis tikslas ir esamos apklinkybės. Kartais pranašumas Google Ads pusėje, kartais SEO, o labai dažnu atveju – tiesiog abu kartu.
Joana Šaulienė, agentūra „Asteri”
Vis dar liko abejonių, kuris būdas artimiausias Jūsų situacijai? O gal apsisprendėte rinktis reklamą Google Ads ir ieškote patarimų, kaip pasirinkti tinkamiausius raktinius žodžius bei optimizuoti interneto svetainę?
Kartais pakanka turiningo valandos pokalbio, o šis reikšmingai pakeičia investicijos į reklamą būsimus rezultatus.

Verslo sėkmė lygi įdedamų pastangų kiekiui
Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka
Kartais trumpas pokalbis su savo srities specialistu – didelį iššūkį gali paversti smulkmena bei aiškiu žingsnių planu. Kartais problema atrodo didelė tik tol, kol apie ją neprabylame. Po pokalbio dažnai tenka išgirsti – kodėl mes nepasikalbėjome anksčiau!
Aplanko mintis, kad norėtųsi padidinti potencialių klientų srautus ir pakelti pardavimų kartelę? Nustebsite, kokį gerą postūmį pirmyn gali duoti vienas turiningas pokalbis prie ☕.

Patiko šis straipsnis? Pasidalink!