Planuose ar kasdienoje – interneto svetainė? 3 Google įrankiai, kuriuos privalote žinoti

Google analytics

Interneto svetainė – neatsiejama įmonės, veikiančios skaitmeninėje erdvėje, dalis. Tai didelis pranašumas tiek smulkiajam verslui, savo prekes bei paslaugas siūlančiam itin glaudžioje rinkoje, tiek ir didelei, ne vienoje užsienio šalyje įsitvirtinusiai organizacijai. Tačiau ar frazė „tvarkinga interneto svetainė“ – tik interneto svetainės dizainas ir tekstai? Šie elementai – dailus fasadas, vartotojui paliekantis kone stipriausią įspūdį. Visgi tam, kad interneto svetainė ne tik atrodytų patraukliai, bet ir veiktų efektyviai bei apskritai būtų pastebima internete, svarbios ir kitos priemonės. Kokios jos?

Ketinate kurti interneto svetainę? Šie Google įrankiai ypač pasitarnaus jau nuo pirmųjų akimirkų analizuoti lankytojų srautus, jų šaltinius, tinklapio sveikatą, sustiprinti reprezentatyvų verslo įvaizdį, tinklapio funkcionalumą bei, svarbiausia, paversti jį matomu. O gal tinklapis jau publikuotas internete? Pasitikrinkite: ar išnaudojate visas šių Google įrankių teikiamas galimybes?

Google Analytics

Kaip jau išduoda pavadinimas, Google Analytics (GA) – tai platforma, sukurta verslui aktualių duomenų apie turimą interneto svetainę analizei. Leisdama stebėti itin platų duomenų spektrą (pvz., vartotojų srautą, konversijas, elgsenos tendencijas, demografinius duomenis, pirkimus, prekių įsidėjimus į krepšelį ar konkrečių tinklapio kategorijų peržiūras), Google Analytics leidžia formuoti įžvalgas apie interneto svetainės lankytojus bei suprasti, kokie jos elementai veikia geriausiai, o kurie yra tobulintini.

Kodėl verta? Keletas svarbiausių Google Analytics funkcijų ir jų privalumai

Lankytojų srautas ir informacija apie lankytojus

Jei trumpai, šis Google įrankis leidžia stebėti, kiek vartotojų apsilanko jūsų svetainėje. Visgi nurodomas ne tik vienas skaičius, bet ir detalesnė informacija: šaltinis, iš kurio lankytojas atkeliavo, naudojamas įrenginys, naršyklė, geografinė vietovė, kiti demografiniai duomenys. Kuo naudinga? Tai – signalas, kad interneto svetainė pasiekia verslo tikslinę auditoriją, o naudojamos rinkodaros priemonės (pavyzdžiui, socialinių tinklų reklama ar SEO paslaugos) verslo matomumui didinti yra veiksmingos (arba priešingai – verta įdėti daugiau pastangų). Pastebėjus, kad interneto svetainės gretose idealių klientų kur kas mažiau nei tikėtasi, nesunku nustatyti, kokie pokyčiai reikalingi. Galbūt pravers dailesnis interneto svetainės dizainas ar kitas komunikacijos tonas, kuriuo kalbama su lankytoju?

Kategorijų peržiūros

Kurios prekių, paslaugų kategorijos mylimiausios, kokia seka lankytojai naršo po jūsų interneto svetainę, o kokios jos dalys ne itin sudomina? Šie duomenys padės suprasti, koks turinys aktualiausias jūsų tikslinei auditorijai, o kur praverstų puslapių navigacijos ar vaizdinės bei tekstinės informacijos pokyčiai.

Vartotojų elgsena

Kiek laiko praleidžiama jūsų interneto svetainėje? Kaip sąveikaujama su publikuojamu turiniu – ar vartotojai linkę įsitraukti, o galbūt verslu domisi ne itin aktyviai? Tai itin svarbūs veiksniai, padedantys nustatyti interneto svetainės trūkumus, pagerinti vartotojo patirtį bei padidinti konversijų skaičių.

Konversijos

Įsigyta prekė, naujienlaiškio prenumeravimas, įkelto failo atsisiuntimas – GA fiksuoja ir šiuos lankytojų veiksmus, tad vienoje vietoje patogu matyti visa, kuo verslui pavyko sėkmingai sudominti savo auditoriją. Jei interneto svetainei pasitelkiama Google Ads reklama, šiame įrankyje galima stebėti ir jos efektyvumą.

Realaus laiko duomenys

Google Analytics įrankio pagalba galima stebėti realiojo laiko aktualius duomenis: kiek lankytojų šiuo metu yra interneto svetainėje, iš kokio šaltinio, kuriuose konkrečiai svetainės puslapiuose ir pan.

Kaip naudotis Google Analytics?

Interneto svetainė ir jos susiejimas su Google Analytics paskyra

1. Susikurkite naują Google Analytics paskyrą arba pridėkite jau turimą ir kitoms Google paslaugoms (pvz., Gmail) naudojamą profilį.

2. Paskyros kūrimo metu, būsite kviečiami užpildyti duomenis apie savo verslą – pavadinimą, šalį, įmonės dydį, veiklos sritį, taip pat ir domeno pavadinimą (nuorodą į interneto svetainę) arba mobiliąją programėlę.

3. Kitas žingsnis – GA žymos pridėjimas interneto svetainėje. Priklausomai nuo pasirinktos turinio valdymo sistemos (TVS), šis procesas gali kiek skirtis. Pavyzdžiui, interneto svetainės kūrimui naudojantiems „Wix“ ar „SquareSpace“ platformas, pakaks įklijuoti Google žymos ID į tam skirtą laukelį, o kitais atvejais teks pasitelkti TVS pasirinktinio HTML redagavimo funkciją. Daugiau apie interneto svetainės ir GA paskyros susiejimą – oficialiame Google šaltinyje.

GA aplinka: o kaip susipažinti pradedantiesiems?

Norite žvilgtelėti į Google Analytics aplinką dar prieš susiejant šį įrankį su savo interneto svetaine? Google dalinasi bandomąja paskyros versija, skirta el. parduotuvės https://shop.googlemerchandisestore.com duomenų analizei. GA paskyrą galite pasiekti šia nuoroda.

Kairiajame meniu – skiltys „Pagrindinis“ (bendra apžvalga apie svetainės lankytojus ir srautą), „Ataskaitos“ (prieiga prie visų Google Analytics ataskaitų ir kiekvieno rodmens atskirai, „Naršyti“ (galimybė kurti savo ataskaitas) bei „Reklamavimas“ (apie vartotojo konversijų kelią). Viršutinėje juostoje galite tinkinti matomus duomenis nustatydami norimus filtrus ar laiko diapazoną.Daugiau apie šią aplinką ir visas GA galimybes – oficialiame Google žinyne.


Raktažodžių tyrimas – esminis žingsnis siekiantiems, kad tinklapis būtų įtrauktas į paieškos rezultatus su verslui svarbiais raktiniais žodžiais

Norėtumėte sužinoti daugiau apie raktažodžių tyrimo svarbą ir naudą, jo komponentines dalis ir galimybes išnaudoti planuojant ir plečiant verslą internete?

Prenumeruokite agentūros ASTERI naujienlaiškį ir gaukite nemokamą 15 min. konsultaciją.

Google Search Console

Kaip ir kiti Google įrankiai, Google Search Console (GSC) – nemokama platforma, skirta stebėti interneto svetainės našumą bei paieškos srautą į ją. Tai įrankis, plačiai naudojamas tiek SEO specialistų, tiek ir verslų atstovų, norinčių savarankiškai pagerinti interneto svetainės pozicijas Google. GSC pagalba galite stebėti tinklapio organinį pasiekiamumą (t. y., matomumą be reklamos, vartotojui natūraliai ieškant aktualios informacijos paieškos sistemoje), raktažodžių efektyvumą, analizuoti efektyviausiai veikiančius tinklapio puslapius.

Google Search Console interneto svetainei – privalumas ar būtinybė? Svarbiausios funkcijos ir privalumai

Interneto svetainės indeksavimas

Google Search Console rodo, kiek puslapių jūsų interneto svetainėje yra indeksuojami bei rodomi Google paieškoje – matydami šiuos duomenis, galėsite tiksliai identifikuoti, kokį turinį Google vartotojai ir jūsų potencialūs klientai šiandien gali atrasti, o kurioms tinklapio skiltims prireiks skirti papildomo dėmesio (pvz., išspręsti klaidas, trukdančias indeksuoti puslapį). GSC įrankyje taip pat galite bet kada pateikti Google robotukams prašymą indeksuoti (nuskaityti) jūsų interneto svetainės medį (t. y., puslapių, kategorijų struktūrą ir turinį) – tai padeda užtikrinti, kad tiek naujai sukurta interneto svetaine kaip galima greičiau atsirastų paieškos rezultatuose, tiek jau esamos naujas turinys ar pakeitimai būtų nuskaityti Google robotukų ir atitinkamai įtraukti į archyvus kaip potencialus atsakymas į susijusias vartotojų paieškas Google.

Techninės klaidos

Techninės klaidos – viena dažniausių kliūčių, trukdančių interneto svetainei pasiekti aukštesnes pozicijas Google rezultatuose (ar apskritai būti atvaizduotai paieškos rezultatų eilėje). Jau minėtosios indeksavimo problemos, besidubliuojantis turinys, neveikiančios URL nuorodos – tinklapiui susidūrus su viena iš šių ar kitomis problemomis, GSC įrankis įspėja pranešimu el. paštu, pateikia išsamią informaciją bei instrukcijas, kaip jas ištaisyti. Rezultatas – geresnė vartotojo patirtis bei aukštesnis reitingas Google paieškoje.

Google paieškų analizė, interneto svetainės srautas

Kiek vartotojų jūsų interneto svetainę atranda būtent per Google? Kokiais įrenginiais – mobiliuoju telefonu, o gal kompiuteriu – dažniausiai paiešką atlieka ir tinklapiu naudojasi jo lankytojai? O kaip dėl svarbiausios SEO strategijos dalies – raktažodžių: kuriuos iš jų, esančių interneto svetainės tekstiniame turinyje, „pagauna“ Google ir jo naudotojai? Visa ši informacija ypač vertinga dar efektyvesnei SEO strategijai – žinodami tai, kas veikia puikiai, galėsite ir toliau stiprinti aktualaus raktažodžio vertę, o atsižvelgdami į vartotojo paieškos įpročius bei elgesį, atitinkamai pritaikyti ir interneto svetainės turinį.

Ypatingas dėmesys mobiliųjų įrenginių vartotojams

Kone 60 % paieškų internete yra atliekamos būtent mobiliuoju įrenginiu, tad šiandien tinklapio kūrimas bei visi etapai šiame procese privalo būti orientuoti ne tik į naršančius kompiuteriu. Kaip užtikrinti, kad skirtingi teksto blokai, interneto svetainės dizainas bei išdėstymas sėkmingai veiktų ir puikiai atrodytų tiek plačiuosiuose, tiek ir itin kompaktiškuose ekranuose? Google Search Console įvertina, kiek verslo interneto svetainė draugiška telefono ekranui ir teikia rekomendacijas geresnei vartotojo, besinaudojančio mobilia tinklapio versija, patirčiai (pavyzdžiui, primena apie netinkamą šrifto dydį ar turinį, netelpantį į mobiliojo ekraną).

Interneto svetainė ir jos greitis

Google Analytics dėka stebėti, ar interneto svetainės įkėlimo greitis optimalus, itin paprasta. Kodėl svarbu atkreipti dėmesį į šį rodmenį? Lėtai veikianti svetainė – viena dažniausių priežasčių, vartotojui sukeliančių atmetimo reakciją ir motyvuojančių dairytis to, ką siūlo konkurentai. Pavyzdžiui, interneto svetainė, lankytojui matoma jau per vieną sekundę, turi 3 kartus didesnį konversijų skaičių nei svetainė, kuriai užkrauti prireiks 5 sekundžių.

Kaip naudotis Google Search Console?

Verslo tinklapio susiejimas su Google Search Console paskyra

Susieti interneto svetainę su GSC paskyra galite keliais būdais:

  • per Google Analytics (instrukcija);
  • per Google Search Console įrankį pridėdami nuosavybę rankiniu būdu (instrukcija).

Noriu įvaldyti GSC – prireiks techninių įgūdžių?

Gera žinia ta, kad, nors Google Search Console įrankis ypač detalus, jis skirtas itin plačiai auditorijai, tad geresnėms SEO pozicijoms jį sėkmingai pasitelkia net ir neturintys techninių įgūdžių. Deja, bandomoji GSC paskyra neegzistuoja, tad įrankio aplinką pamatyti pavyks tik jau pridėjus interneto svetainės nuorodą. Visgi, nors funkcijų sąrašas kiek kitoks, savo dizainu bei išdėstymu Google Search Console primena Google Analytics. Jei jau spėjote išbandyti pastarąjį įrankį, pirmojo aplinka jau taip pat bus šiek tiek pažįstama. Plačiau apie GSC aplinką ir kiekvieną elementą joje – Google oficialiame šaltinyje

SEO paslaugos: jei būti internete, tai tik Google TOP 10!

Ar žinojote, kad pirmieji trys Google paieškos rezultatai sulaukia 54,4 % visų paspaudimų? Ambicingiems verslams SEO optimizuota ir aukščiausias pozicijas Google užimanti svetainė – ne prabanga, o būtinybe.

Susisiekime ir aptarkime, kaip vidinis, techninis bei išorinis SEO gali padėti Jūsų verslui dominuoti skaitmeninėje erdvėje bei paieškos sistemose!

Google My Business (Google Business Profile)

Jei aukščiau aptarti GA ir GSC įrankiai panašūs tuo, kad juose esantys duomenys skirti tik interneto svetainės valdytojui, Google Business Profile (arba anksčiau Google My Business)  – priemonė, orientuota į dar paprastesnį paieškos kelią bei greičiau gaunamą svarbiausią informaciją būtent vartotojams. Pateikdamas aktualiausius duomenis apie save, verslas suformuoja Google Business Profile profilį, kuris matomas viešai, dviejuose Google produktuose:

  • Google paieškoje, kai į šią įvedamas prekinio ženklo pavadinimas. GBP kortelė ir joje esantys duomenys matomi dešiniojoje Google rezultatų pusėje;
  • Google žemėlapiuose vartotojui spustelėjus ant atitinkamos lokacijos (ar taip pat atliekant paiešką).

Google My Business (Google Business Profile) verslui – būtinybė, o gal pakaks tik informacijos interneto svetainėje?

Išsamus turinys tinklapyje – didelis privalumas tiek verslo SEO pozicijoms, tiek ir teigiamai vartotojai patirčiai. Visgi net 61 % Google atliktų paieškų baigiasi dar prieš apsilankant atrastame šaltinyje – daugiau nei pusė paiešką atliekančių vartotojų apskritai nespaudžia nei ant vienos nuorodos. Kaip patraukti tokios auditorijos dėmesį, kai ši verslui nesuteikia šanso nustebinti įdomiu tekstu ar netikėtu interneto svetainės dizainu? Aktualią informaciją svarbu pateikti kuo anksčiau – pavyzdžiui, ją nurodant tinklapio meta aprašyme arba Google My Business paskyros kortelėje. 

Nors kuo ilgesnis laikas, kurį vartotojas praleidžia verslo tinklapyje – didelis privalumas, trumpas paieškos kelias ir gera vartotojo patirtis dar prieš apsilankant interneto svetainėje – taip pat svarbu. Galbūt paieškos naudotojui jūsų prekinis ženklas jau pažįstamas ir jis ketina atvykti į fizinę parduotuvę, tačiau, užuot naršęs interneto svetainėje (kam, tikėtina, prireiks skirti papildomo laiko), jis darbo laiką ar adresą norėtų pasitikslinti jau keliaudamas automobiliu ir besinaudodamas Google Maps programėle. O gal potencialiam klientui svarbu ne tik tai, kaip save pristato verslas, bet ir jo prekes ar paslaugas jau išbandžiusių vartotojų atsiliepimai?

Google Business Profile: kaip naudotis ir kokią informaciją nurodyti?

Kaip susikurti, konfigūruoti patvirtinti Google Business Profile paskyrą? Procesą pažingsniui apibendrina šis Google šaltinis

Verslo anketa jau paruošta? Laikas ją užpildyti duomenimis, kurie bus matomi Google paieškos bei Google žemėlapių vartotojams. Keletas svarbiausių dalykų, kurie vartotojams aktualią informaciją padės rasti greičiau, o verslui – kurti reprezentatyvų įvaizdį skaitmeninėje erdvėje net ir už savo interneto svetainės ribų:

  • kategorija (veiklos sritis);
  • adresas;
  • aptarnaujama zona (t. y., rinka, kurioje veikia verslas);
  • darbo laikas;
  • telefono numeris;
  • nuoroda į interneto svetainę;
  • nuotraukos galerijoje ir viršelio nuotrauka (rodoma kaip pirmoji);
  • logotipas;
  • teikiamos paslaugos arba siūlomos prekės (maitinimo verslai gali nurodyti ir meniu);
  • veiklos aprašymas;
  • atsiliepimai (tai skiltis, kurią pildo vartotojai, tačiau verslas gali padėkoti ar atsakyti į kiekvieną atsiliepimą).
lokalizacija

Kaip pagerinti interneto svetainės būklę, kad ši patiktų ir paieškos sistemoms, ir lankytojų srautui?

SEO auditas – raktas į tvarkingą, patrauklią tiek paieškos sistemos, tiek vartotojui, efektyvią ir parduodančią interneto svetainę.

Iišsami tinklapio analizė, kurioje vertinama per 20 skirtingų kriterijų, svarbių geresnei vartotojo patirčiai bei aukštesnėms SEO pozicijoms pasiekti. Išsami, iliustruota, lydima metodinių žinių ir pavyzdžių ataskaita – raktas į neprieškaištingą tinklapį, siekiantį aukščiausių pardavimo rezultatų.

Įsigijusiems SEO auditą – suteikiama 30 min. trukmės klausimų-atsakymų sesija. Užsisakykite auditą vieno mygtuko paspaudimu ASTERI elektroninėje parduotuvėje!

O kuris svarbiausias?

Nors visi trys Google įrankiai – Google Analytics, Google Search Console bei Google Business Profile – suteikia išties daug naudos internete veikiančiam verslui, vieno kaip svarbiausio išskirti kone neįmanoma. Kodėl? Kiekviena platforma atlieka skirtingą funkciją ir visos jos gyvybiškai svarbios sėkmingam verslo skaitmeniniam įvaizdžiui. Jei GA padeda suprasti, kas vyksta interneto svetainės viduje ir kaip joje naršo lankytojai, GSC atskleidžia tinklapio SEO potencialą bei techninę sveikatą, o GBP užtikrina reprezentatyvų įvaizdį. Geriausias pasirinkimas? Naudoti visus!

Naudingi šaltiniai


Verslo sėkmė lygi įdedamų pastangų kiekiui

Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka

Kartais trumpas pokalbis su savo srities specialistu – didelį iššūkį gali paversti smulkmena bei aiškiu žingsnių planu. Kartais problema atrodo didelė tik tol, kol apie ją neprabylame. Po pokalbio dažnai tenka išgirsti – kodėl mes nepasikalbėjome anksčiau! 

Aplanko mintis, kad norėtųsi padidinti potencialių klientų srautus ir pakelti pardavimų kartelę? Nustebsite, kokį gerą postūmį pirmyn gali duoti vienas turiningas pokalbis prie ☕.

Patiko šis straipsnis? Pasidalink!

Pirkinių krepšelis
Į viršų