Socialiniai tinklai neveikia ar užima per daug laiko? AI nepadeda? Visi atsakymai, kaip komunikuoti lengvai ir efektyviai

Socialiniai tinklai

Socialiniai tinklai – komunikacijos kanalas, karūnuojamas kone svarbiausiu skaitmeninėje erdvėje. Ne veltui bent vieną paskyrą soc. tinkluose turi net 76 % pasaulio verslų, o visų soc. tinklų naudotojų gretose – jau 4,9 mlrd. žmonių. Kol vieniems verslams socialiniai tinklai tampa papildoma galimybe bendrauti su savo auditorija, kitiems ši platforma – kritinė, dažnai ir vienintelė priemonė, generuojanti pardavimus. Tiesa, abiem atvejais pastangos, įdėtos į socialinių tinklų komunikaciją, neišvengiamos.

Turite verslą ir jau teko mėginti, o gal jau šiandien sėkmingai vykdyti komunikaciją Facebook, Instagram, LinkedIn ar kituose soc. tinkluose? Neabejojame, pritarsite: pasinėrus į kūrybinį procesą, šis, atrodo, gali ir niekada nesibaigti, o išsamiam, estetiškam bei originaliam įrašui parengti retai kada pakaks pusvalandžio. Bet jei – su dirbtinio intelekto indėliu? Galbūt tuomet prekės ženklo unikalumas liktų toks pats, tačiau komunikacija taptų efektyvesnė, o auditorijos dėmesys dar didesnis? Šiandien – būtent apie tai. Jūsų dėmesiui – keletas svarbiausių įžvalgų, padėsiančių optimizuoti soc. tinklų komunikaciją su AI pagalba.

Kas yra AI ir kaip naudotis dirbtiniu intelektu?

Dirbtinis intelektas (DI arba angliškai – artificial intelligence, AI) – technologija, leidžianti kompiuteriui atlikti užduotį, kuriai paprastai prireiktų žmogaus įsitraukimo. Intelektas, supratimas, mokymasis, sprendimų priėmimas, kalbos atpažinimas – jei anksčiau šių įgūdžių visumą galėjome priskirti tik žmogui, šiandien aukščiau minėtas funkcijas sėkmingai perima ir AI. Minėtųjų kompetencijų dėka, dirbtinio intelekto programos ir platus jų pasirinkimas pritaikomas kone visoms verslo sritims bei užduotims, kuriose 100 % žmogaus indėlis nebėra būtinas. Ne išimtis – ir socialiniai tinklai bei jų vystymas.

Dirbdami su įvairių sferų prekiniais ženklais, AI pagalbą tiek soc. tinkluose, tiek ir kituose skaitmeninės komunikacijos kanaluose pasitelkiame kasdien. Tiesa, agentūroje labiausiai pasiteisinusi praktika, kurią rekomenduojame ir kitiems – AI paversti papildomomis pagalbos rankomis, asistentu, tačiau ne finalinio sprendimo priėmėju.

Socialiniai tinklai – kodėl verta komunikuoti šiame kanale?

  • Dideli šansai patraukti tikslinės auditorijos dėmesį: vartotojai soc. tinkluose kasdien praleidžia apie 2 valandas 27 minutes (kai tuo tarpu verslo interneto svetainėje – tik 52 sekundes). 
  • 71 % vartotojų, soc. tinkluose turėjusių teigiamos patirties su verslu, labiau linkę jį rekomenduoti kitiems.
  • 66 % Z kartos atstovų, 72 % Y kartos atstovų, 49 % X kartos atstovų ir 45 % kūdikių bumo (angl. baby boomer) kartos atstovų teigia, kad socialiniai tinklai daro įtaką jų pirkimo sprendimams.
  • 51 % vartotojų teigia: labai tikėtina, kad taps pakartotiniu klientu, jei verslas atsakys į socialiniuose tinkluose užduotą klausimą.
  • 54 % žmonių pasitelkia socialinius tinklus prekinių ženklų ir produktų paieškai.

Komunikacija socialiniuose tinkluose: nuo ko pradėti?

Nepaisant to, ar socialinių tinklų komunikaciją vykdysite savarankiškai, ar su kolegos dirbtinio intelekto pagalba, startas abiem atvejais kone identiškas. Prisiminus verslo tikslinę auditoriją ir platformą, kurioje ji praleidžia daugiausiai laiko (Facebook, Instagram, LinkedIn ar kt.), tolimesni žingsniai – šie:

I. Konkurentų analizė

Norint efektyvios komunikacijos socialiniuose tinkluose, konkurentų socialinių tinklų marketingo strategijos pamatas – labai vertingas pirmasis žingsnis. Kokius socialinius tinklus pasitelkia kiti rinkos žaidėjai? Kokį turinį jie skelbia, o kokio – ne? Kokios konkurentų komunikacijos stiprybės, stilistika, verslo žinutės? Konkurentų ir jų veiksmų bei strategijos žinojimas – raktas į geresnę, efektyvią ir rezultatų siekiančią jūsų komunikaciją.

II. Prekės ženklo komunikacijos tonas

Kaip norėtumėte būti matomi ir girdimi savo auditorijoje – kaip dalykiškai bendraujantis, profesionalus ir edukuoti siekiantis verslas, o gal priešingai – draugiškas, žaismingas ir palaikantis? O kaip derėtų save pateikti socialinių tinklų erdvėje ekspertų akimis? Prekės ženklo archetipas, tikslinis klientas ir jo aktualijas maksimaliai atliepiančios komunikacijos gairės, rubrikos (arba kitaip – „turinio ramsčiai“ arba angl. content pillars), komunikavimo dažnis ir geriausi laikai, prekės ženklo raktiniai žodžiai ir frazės, stilistikos gidas ir kitos detalės vientisai, strategijos tikslų siekiančiai komunikacijai. Komunikacijos tonas  – tai strategija, leisianti neeikvoti brangaus laiko netikslingai komunikacijai, o turėti aiškų planą kaip, kada komunikuoti, kad šis darbas būtų rezultatyvus. 

III. Planavimas, komunikacijos tinklelis

Rašyti be plano – ne tik neefektyvu, bet ir ilgai trunkantis bei mažai motyvuojantis procesas. Turint ilgalaikę socialinių tinklų komunikacijos strategiją (komunikacijos tono prezentacija), žingsnis, kurį rekomenduojama atlikti nuosekliai kas mėnesį – mėnesio komunikacijos planas. Tai kalendoriuje sudėtos įrašų temos, atliepiančios strategijoje numatytas komunikavimo rubrikas ir aktualias jūsų verslo žinutes konkrečiam laikotarpiui.

IV. Vizualika, teksto stilistika

Kokie dizaino elementai, spalvos ar iliustracijos bus naudojamos socialinių tinklų turinyje – dalis strategijos komunikacijos tono prezentacijoje. Į ką atkreipti dėmesį dirbant prie šios dalies? Jei verslas jau turi prekinio ženklo naudojimo gaires (prekės ženklo knyga, angl. brand book), verta vadovautis jomis, išsaugoti vizualinį vientisumą ir jo nepamiršti visuose pasitelkiamuose komunikacijos kanaluose. Nepamirškite, kur bekomunikuotumėte, kad jūsų pastangos turėtų maksimalius rezultatus, ypatingai svarbu, kad kiekvienas viešas išėjimas reprezentuotų ir patį prekės ženklą, t.y. būtų susiejamas su jūsų prekės ženklu, įsimenamas savo elementais, kurtų ryšį ir plėstų potencialią auditoriją.

Meta rinkodaros planai

Nesiseka pardavimų žvejyba socialiniuose tinkluose?

Pardavimus patikėkite ekspertams!
Meta rinkodaros planams iki -10% nuolaida!

Nemokama konsultacija

PRENUMERUOK ASTERI ir gauk nemokamą 15 min. rinkodaros konsultaciją!
Naujienlaiškiuose: vertingi patarimai, svarbi informacija apie naujausias rinkodaros tendencijas ar svarbius pasikeitimus, gerosios praktikos iš agentūros kasdienos.

DI atmintinė

Paruošėme atmintinę, kurioje mūsų ištestuotos AI programėlės ir išsamūs žingsniai, kaip ruošti WOW komunikaciją soc. tinklams!

previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Socialiniai tinklai, dirbtinio intelekto programos ir ryšys tarp šių dedamųjų

AI

Prekinio ženklo identitetas + žmogaus kūrybiškumas = nuoseklumas, unikalumas. Žmogus, atstovaujantis verslui, geriausiai supranta prekinio ženklo esmę bei geba užtikrinti, kad visi komunikacijos aspektai (tiek socialiniuose tinkluose, tiek ir kt. kanaluose) atitiktų puoselėjamas vertybes ir kuriamą toną. Šiame etape gali gimti ir unikalios idėjos, kurias ne visada dirbtinio intelekto programa.

Žmogaus kūrybiškumas + AI įrankiai = efektyvumas, greitis, automatizacija. Dirbtinio intelekto programa leidžia paspartinti ar net automatizuoti pasikartojančias užduotis, kad žmogus galėtų sutelkti dėmesį į kūrybą, išskirtinių idėjų generavimą ar kitas užduotis, kurių AI įveikti savarankiškai negali.

AI įrankiai + Prekinio ženklo identitetas = originalumas, autentiškumas. Prekinio ženklo identiteto taisyklės yra tai, kas šabloninį, neretai primityviai ir šaltai skambantį AI turinį, priartina prie verslo tikslinės auditorijos, praturtina konkrečiam verslui būdingomis charakteristikomis.

Socialinių tinklų turinio kūrimas: kokioms užduotims pravers dirbtinio intelekto pagalba, o kur nepralenkiamas žmogaus indėlis?

Kaip naudotis dirbtiniu intelektu, kad jo įdarbinimas taptų išties prasmingas, o kuriamas turinys atliktų esminę savo funkciją – suteiktų vertę vartotojams? Nuosekliai išskirkime socialinių tinklų turinio kūrimą į keletą etapų:

I. Turinio idėjų generavimas

Dirbtinis intelektas geba greitai generuoti naujas idėjas atsižvelgiant į jūsų pateiktą verslo sritį ir tikslinę auditoriją, kuriai skiriamas skelbiamas turinys. Tai ypač naudinga tuomet, kai pirmajame turinio kūrimo etape pristinga idėjų ar laiko. Tiesa, žmogaus indėlis taip pat neišvengiamas – vertėtų filtruoti AI siūlomas temas ir pasirinkti tik tas, kurios dar iki šiol (jūsų verslo ar konkurentų) nebuvo aptartos anksčiau bei tiksliausiai atliepia prekinio ženklo vertybes bei auditorijos lūkesčius.

II. Įrašo (komunikacijos tinklelio) planavimas

Išsirinkote 10 temų Facebook įrašams, tačiau nesate tikri, kaip jas išdėstyti mėnesio tinklelyje? Dirbtinio intelekto programos gali padėti sudaryti komunikacijos planą ir optimizuoti skelbiamų įrašų dažnį. Visgi svarbu atkreipti dėmesį, ar siūlomos įrašų skelbimo datos ir laikai sutampa su periodu, kuomet jūsų auditorija aktyviausia.

III. Tekstinio turinio kūrimas

Įrašo „griaučius“, struktūrą ir pirminį juodraštį drąsiai patikėkite dirbtinio intelekto rankoms, tačiau atlikti tokio teksto peržiūrą – būtina. Tikėtina, kad dirbtinis intelektas ne tik sukurs neegzistuojantį žodį, bet ir įtrauks faktinę klaidą ar nesugebės nepriekaištingai atliepti nurodyto verslo komunikacijos tono. Jei jums svarbus autentiškumas, originalus turinys ir  nepriekaištinga jo kokybė – papildoma teksto redakcija privaloma.

IV. Vaizdinio turinio kūrimas

Viena iš sričių, kurioje dirbtinis intelektas veikia kone meistriškai – tai iliustracijų kūrimas. Šį privalumą pasitelkti socialinių tinklų komunikacijoje išties verta, tačiau žmogaus vaidmuo lieka neišvengiamu. Čia pastangų prireiks tam, kad pavienis vaizdas taptų vieningu, verslo įvaizdį atliepiančiu dizainu su logotipu, antrašte ir kitais prekės ženklui svarbiais elementais.

V. Grotažymių (hashtags) kūrimas

Įrašo tekstas parengtas? Belieka jį apibendrinti grotažymėmis (angl. hashtags). Susipažinęs su soc. tinklų įrašo tekstu, AI sėkmingai pasiūlys keletą grotažymių variantų, kurie apibendrins sukurtą turinį. Jūsų misija – įvertinti, ar siūlomos grotažymės atitinka įrašo temą ir verslo sritį bei pasirinkti tinkamiausias – tokias, su kuriomis verslui būti matomu tikslingiausia.

VI. Turinio kokybės kontrolė

Gramatika, logika, nuosekli teksto struktūra, žodžių tvarka – sritys, kuriose didesnių sunkumų dirbtiniam intelektui tikrai nekils. Visgi objektyviai įvertinti turinio kokybę, jo aktualumą auditorijai ir tinkamumą skelbti savo soc. tinklų paskyroje gali tik pats verslas ir jo atstovas.

AI ir žmogaus indėlis skirtinguose soc. tinklų turinio etapuose.

Socialiniai tinklai ir dirbtinis intelektas: tinkamiausių įrankių atranka

Prireiks gausybės skirtingų ir mokamų programų, o galbūt socialinių tinklų administravimas su AI įmanomas ir be papildomų kaštų? Gera žinia ta, kad efektyviam startui soc. tinkluose pilnai pakaks vieno nieko nekainuojančio įrankio. Nenustebinsime, tačiau rekomenduojame ChatGPT – tai nemokama dirbtinio intelekto programa, galinti padėti tiek generuojant idėjas, tiek planuojant turinį ar kuriant tekstus bei vaizdus. Beje, naujausia ChatGPT 4o versija yra prieinama nemokamai (sužinokite daugiau).

Norisi išbandyti įrankius, kurių galbūt dar nepasitelkia konkurentai? Internete nestinga rekomendacijų ir apžvalgų apie kitas AI programas. Gausu ir svetainių, kuriose rasite ištisus jums naudingų įrankių sąrašus (pavyzdžiui, viena jų – Insidr.ai). Tinkamiausio AI įrankio atrankoje atsižvelkite į šiuos kriterijus – jie padės nuspręsti, ar rastas įrankis vertas jūsų dėmesio kuriant soc. tinklų turinį:

  • Ar siūlomos įrankio funkcijos atitinka jūsų poreikius ir soc. tinklų turinio kūrimą išties paverčia efektyvesniu, greitesniu, pranašesniu?
  • Duomenų saugumas: ar esate tikri, kad įrankiui suteikiama jautri, konfidenciali informacija (pvz., įmonės know-how) nebus pateikiama kaip rezultatas kitam vartotojui?
  • Naudojimo paprastumas: ar pakankamai lengva įvaldyti pasirinktą įrankį?
  • Kokybė: ar AI įrankio suteikiamas rezultatas atliepia jūsų verslo kokybės standartus?

Iš mėgėjiško turinio į profesionaliai atrodantį įrašą

AI programos ir socialiniai tinklai

Kairėje pusėje matomam maketui parengti prireikė apie 15–os minučių. Paveikslėliui, esančiam dešinėje – taip pat. Jei skirto laiko resursai vienodi, kodėl skirtumas toks akivaizdus?

Abiejuose maketuose centriniu elementu tampa iliustracija, tačiau pirmajame ji – mėgėjiška, atlikta telefonu, dėl prasto apšvietimo ir fotografavimo įgūdžių pasižyminti ribota kokybe. Dirbtinio intelekto sukurtas paveikslėlis dešinėje – aiškesnis, kruopštesnis ir lengvai sukuriamas nepaisant esamų aplinkos sąlygų ar turimos įrangos. Be to, AI įrankiai leidžia lengvai pritaikyti ir redaguoti iliustracijas, kad jos atitiktų jūsų prekės ženklo estetiką (kaip kad šiuo atveju, kai iliustracijos spalvos buvo pasirinktos individualiai).

Socialiniai tinklai ir AI: ar riba tarp efektyvumo ir unikalumo trapi?

Aišku viena: dirbtinis intelektas atveria naujas galimybes socialinių tinklų komunikacijoje. Tiesa, pažangą turinio kūrimo pasaulyje lydi ir nauji iššūkiai, su kuriais anksčiau susidurti galbūt nė neteko arba teko itin retai. Pabaigai – keletas svarbių aspektų, kurie padės išlikti atsargiais, o AI įrankius savo verslo įvaizdžiui išnaudoti ne tik efektyviai, bet ir atsakingai:

  • Turinio unikalumo paieškos. Tam, kad suteiktų jūsų norimą rezultatą, dirbtinis intelektas mokosi iš gausybės kitų šaltinių internete – įvertinkite riziką, kad naudojamas vaizdas ar tekstas nebūtinai bus 100 % unikalus, o kai kuriais atvejais – net ir itin panašus į tai, ką jau matome viešojoje erdvėje. Galbūt net konkurento socialinių tinklų paskyroje.
  • Prakalbus apie kokybę, AI pasistiebti taip pat yra kur. Nors dirbtinio intelekto stiprybė – greitis, net ir moderniausi įrankiai vis dar nėra pakankamai pažangūs, kad nepriekaištingai parengtų turinį lietuvių kalba. Būtent todėl žmogaus įsitraukimas – neišvengiamas.
  • Netiksli informacija. Priklausomai nuo naudojamo įrankio ir pasirinktos jo versijos (mokamos arba ne), dirbtinio intelekto žinių lygis ir naujumas gali skirtis (pavyzdžiui, net keletu metų atgal). Dažnas atvejis – ir išgalvotos citatos ar statistiniai faktai, todėl AI pateikiamą informaciją būtina tikrinti.


Verslo sėkmė lygi įdedamų pastangų kiekiui

Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka

Kartais trumpas pokalbis su savo srities specialistu – didelį iššūkį gali paversti smulkmena bei aiškiu žingsnių planu. Kartais problema atrodo didelė tik tol, kol apie ją neprabylame. Po pokalbio dažnai tenka išgirsti – kodėl mes nepasikalbėjome anksčiau! 

Aplanko mintis, kad norėtųsi padidinti potencialių klientų srautus ir pakelti pardavimų kartelę? Nustebsite, kokį gerą postūmį pirmyn gali duoti vienas turiningas pokalbis prie ☕.

Pirkinių krepšelis
Į viršų