Atgalinės nuorodos (angl. backlinks) – ar jos turi vertę svetainės Google reitingams? O gal priešingai – panašiau į SPAM procesus, nevertus pastangų jau ir taip painiame SEO apibrėžime? Daugumai žinoma, SEO optimizacija prasideda nuo vidinių pagerinimų – svetainės turinio, struktūros, techninių problemų sprendimo ir optimizavimo, išorinė SEO optimizacija – antroji ir, galima drąsiai teigti, gyvybiškai svarbi SEO optimizacijos dalis.
Ką reikėtų apie tai žinoti, kad nebūtų peržengta trapi ir plona riba tarp SPAM’inimo (kitaip tariant bereikalingo ir toksiško neapgalvoto išorinių nuorodų dėliojimo) ir strategiškai naudingo atgalinių nuorodų talpinimo? Visų pirma – kur ir kaip patalpinta atgalinė nuoroda bus vertinga konkrečiai interneto svetainei. Taip jau nutinka, ne kvalifikuoti specialistai ar patys prekės ženklo savininkai, neturėdami pakankamo žinių pagrindo, neretai pritalpina atgalinių nuorodų ten, kur jų buvimas yra žalingas interneto svetainės reitingams. Būna, kad nuorodų pridygsta ir savaime, be specialisto ar svetainės savininko pastangų. Tuomet be galo svarbiu procesu išorinės SEO optimizacijos metu tampa ne tik jų talpinimas, bet ir panaikinimas.
- Atgalinės nuorodos, „nofollow“ ir „dofollow“. Kas tai?
- Atgalinių nuorodų kūrimas – įmanomas savarankiškai?
- Kokybiškų atgalinių nuorodų svarba svetainės SEO reitingams
- Išorinių nuorodų talpinimas: domeno reitingas, atgalinių nuorodų skaičius ir raktažodžiai SEO tekste
- Kas yra toksiškos atgalinės nuorodos?
- Toksiškos nuorodos ir jų neigiamas poveikis svetainės SEO pozicijoms
- Kaip atpažinti toksiškas nuorodas ir toksiškus šaltinius?
- Kaip patikrinti svetainės domeno autoritetą? Nemokami įrankiai, kuriuos galite išbandyti
- Esamos atgalinės nuorodos: kaip susipažinti su šaltiniais, vedančiais į jūsų svetainę?
- Toksiškų atgalinių nuorodų šalinimas
- Viskas apie toksiškas atgalines nuorodas: vertingi informacijos šaltiniai
- Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka
Atgalinės nuorodos, „nofollow“ ir „dofollow“. Kas tai?
Atgalinės (arba kitaip – išorinės) nuorodos, anglų kalboje vadinamos fraze „backlinks“ – tai išoriniuose šaltiniuose (kitose interneto svetainėse) talpinamos ir į konkretų tinklapį vedančios nuorodos. Atgalinės nuorodos gali būti dviejų tipų: „nofollow“ ir „dofollow“. Techninis skirtumas – papildoma žyma „nofollow“ nuorodos HTML kode. Visgi SEO procese šis nedidelis skirtumas gali būti itin įtakingas – rel=“nofollow” žyma sistemoms signalizuoja, kad nuorodos indeksuoti nereikia – kitaip tariant, paieškos robotukas ją tiesiog ignoruoja. Tokia nuoroda, gerinant interneto svetainės SEO reitingus, dažniausiai tinklapiui neturi jokios vertės.
Atgalinių nuorodų kūrimas – įmanomas savarankiškai?
Nors atgalinių nuorodų kūrimas ir autoritetingų šaltinių paieška – atidumo bei bent jau bazinių SEO žinių reikalaujantis procesas, iš esmės jį įgyvendinti nesudėtinga. Atgalinės nuorodos gali būti kuriamos įvairiais būdais: talpinant jas diskusijų forumuose, skelbimuose, straipsniuose, tinklaraščiuose, žiniasklaidos priemonėse, įmonių kataloguose ir kt. Kad ir koks šaltinis pasirenkamas nuorodų talpinimui, svarbiausia, kad jis būtų patikimas ir teigiamai įvertintas paieškos sistemų (autoritetingas, dar kitaip, turintis domeno reitingą, aukštesnį nei 25). Ką dar ypač svarbu žinoti – atgalinės nuorodos turėtų būti talpinamos šaltiniuose, savo turiniu logiškai siejamuose su svetainės, į kurią vestų atgalinė nuoroda, turiniu. Nepaisant šių dviejų taisyklių – įdėtos pastangos gali ne tik neatsipirkti, bet ir iššaukti priešingą nei norėtųsi rezultatą.
Kaip pasitikrinti, koks yra šaltinio domeno reitingas? Apie tai rašėme išsamiau šiame straipsnyje:
Kokybiškų atgalinių nuorodų svarba svetainės SEO reitingams
Svarbiausias paieškos sistemų tikslas – vartotojams aukščiausiose pozicijose rodyti iš tiesų aktualius ir patikimus rezultatus. Koks faktorius lemia, kad iš dviejų identiškas paslaugas teikiančių verslų vienas reitinguos Google TOP 10, o kitas slypės dešimto puslapio glūdumoje? Svetainės autoritetingumą formuoja ne tik sėkmingai įgyvendinti vidinio SEO žingsniai (techniškai tvarkingas, greitas, draugiškas gerajai vartotojo patirčiai tinklapis, kupinas naudingo turinio, t.y. pakankamai teksto, kad būtų laikomas naudingu informacijos šaltiniu), bet ir išorinių nuorodų skaičius (dar kitaip – rekomendacijų skaičius). Kuo daugiau išorinių šaltinių dalinasi nuoroda į jūsų svetainę, paieškos sistemos (pvz., Google) indikuoja, kas tinklapis yra autoritetingas ir dažnai rekomenduojamas kitų šaltinių internete, o tai reiškia labiau vertas būti atsakymu į užklausimą paieškose, nei konkurento tinklapis, turintis mažiau tokių rekomendacijų. Kokybiškų išorinių nuorodų svarbą galime apibendrinti šiais ryškiausiais privalumais:
- Kylantis rekomenduojamo tinklapio domeno reitingas – patikimos, kokybiškos ir aktualios svetainės įvaizdis prieš paieškos sistemas ir vartotojus.
- Didesni konversijų rodikliai: kokybiškos atgalinės nuorodos padidina tikslinės auditorijos srautą iš išorinių šaltinių, kuriose jos patalpintos. Radęs svetainės nuorodą atitinkamos sferos įmonių kataloge, susijusio su verslo sfera tinklapio straipsnių skiltyje ar net autoritetingame naujienų portale – tikslinis klientas gali susidomėti jūsų teikiamomis ir jam aktualiomis paslaugomis ar parduodamomis prekėmis.
- Abu pirmi punktai veda į trečiąjį – aukštesnės Jūsų tinklapio pozicijos paieškos sistemose.
Visgi būtina atminti, kad atgalinių nuorodų kokybė visada pranašesnė už jų kiekį. Paieškos sistemos pirmenybę visuomet teikia kokybiškoms, aktualioms ir natūralioms atgalinėms nuorodoms. Jei jums svarbi ilgalaikė SEO sėkmė, kuriant išorinių nuorodų tinklą, itin rekomenduojama nepamiršti organiškumo ir etikos. SEO straispniai, tekstai ar skelbimai bei juos lydinčios svetainės nuorodos turėtų būti talpinamos šaltiniuose, logiškai susijusiuose su jūsų svetainės turiniu: pavyzdžiui, jei teikiate kompiuterių remonto paslaugas, vertinga išorinė nuoroda galėtų atsirasti diskusijų forume apie informacines technologijas. Jų kiekis, talpinimo dažnumas ir portalų, kuriuose talpinama, įvairumas, turėtų būti panašus į organinį rekomendacijų jūsų tinklapiui atsiradimą.
Išorinių nuorodų talpinimas: domeno reitingas, atgalinių nuorodų skaičius ir raktažodžiai SEO tekste
Nors galima pamanyti, kad kuo įmanoma didesnis atgalinių nuorodų skaičius = neabejotina Google TOP 10 sėkmė, realybėje ši taktika ne tik nepasiteisina, bet ir gali iššaukti neigiamus padarinius. Atsitiktinis, besaikis išorinių nuorodų talpinimas, nekreipiant dėmesio į šaltinio kokybę, laikomas neigiama SEO praktika. Prie neigiamų praktikų svarbią rolę užima ir piktnaudžiavimas raktažodžiais tekstuose. Už šias praktikas dažniausiai gresia antirezultatas ir paieškos sistemų bausmė apdovanojant svetainę antižinomumu (tinklapio pozicijos krinta arba puslapiai visai neberodomi paieškos rezultatuose).
Akivaizdu – išorinė SEO optimizacija vien tik kiekybe neapsiriboja. Čia lygiai taip pat svarbi kokybė, kurią susikurti padės šie veiksniai:
- Šaltinio, pasirinkto nuorodos talpinimui, patikimumas. Domeno reitingas ir pobūdis, niša, tematika – ar ji siejasi su jūsų svetaine bei vykdoma veikla? Galima išimtis – naujienų portalai ar kiti portalai, kurių paskirtis įvairių temų turinys, tačiau tuomet nuoroda turėtų atsirasti portalo skiltyje, temomis ar rubrikomis susijusioje su jūsų tinklapio tema.
- Kokybiškas ir dirbtinai raktažodžiais neapkrautas tekstinis turinys, kuriame įterpiama atgalinė nuoroda.
- Geografinė lokacija bei šaltinio kalba svarbi. Jeigu atgalinė nuoroda ves į tinklapį lietuvių kalba, šaltinio, kuriame talpinama nuoroda, kalba taip pat turi būti lietuvių.
- Potencialus įsitraukimas – ypač sveikintinas. Atgalinės nuorodos, ant kurių vartotojai yra linkę paspausti, yra itin vertingos.
- Nuolatinis atnaujinimas: net jei nuorodų katalogas atliepia visus aukščiau paminėtus kriterijus, atkreipti dėmesį į paskutinę svetainės atnaujinimo datą – būtina. Nauju turiniu retai pildomi šaltiniai paieškos sistemoms signalizuoja apie neaktualų, neaktyviai vystomą informacijos tinklą.
SEO paslaugos: jei būti internete, tai tik Google TOP 10!
Ar žinojote, kad pirmieji trys Google paieškos rezultatai sulaukia 54,4 % visų paspaudimų? Ambicingiems verslams SEO optimizuota ir aukščiausias pozicijas Google užimanti svetainė – ne prabanga, o būtinybe.
Susisiekime ir aptarkime, kaip vidinis, techninis bei išorinis SEO gali padėti Jūsų verslui dominuoti skaitmeninėje erdvėje bei paieškos sistemose!
Kas yra toksiškos atgalinės nuorodos?
Išorinė SEO optimizacija ir strategiškai apgalvotas atgalinių nuorodų talpinimas – ypatingai svarbūs veiksmai tinklapio SEO pozicijoms, tačiau imantis šios veiklos savarankiškai, svarbu įvertinti ir galimas rizikas. Viena jų – tai toksiškos nuorodos: nuorodos iš žemos kokybės (domeno reitingas žemesnis, nei 25) ar nepatikimų, visiškai nesusijusių su jūsų tinklapio tema, pateikiamų kita kalba, nei jūsų tinklapis ar turinčių aukštą atmetimo reitingą šaltinių internete. Toksiška atgalinė nuoroda kenkia svetainės optimizavimui paieškos sistemoms bei galimybei užimti aukštas pozicijas Google rezultatuose.
Toksiškos nuorodos ir jų neigiamas poveikis svetainės SEO pozicijoms
- Nuobaudos. Paieškos sistemos gali nubausti svetaines, turinčias nemažą kiekį toksiškų atgalinių nuorodų (santykis procentas tarp kokybiškų ir nekokybiškų atgalinių nuorodų). Nuobaudų rezultatas – žemesni SEO reitingai ar net tinklapio deindeksavimas (tinklapis apskritai nebeatvaizduojamas paieškos rezultatuose).
- Toksiškos atgalinės nuorodos dažnai talpinamos svetainėse, kuriose nėra reikšmingo turinio, o tai reiškia jos potencialiai turi aukštą atmetimo reitingą bei prastą reputaciją prieš paieškos sistemas.
- Žala prekės ženklo įvaizdžiui. Toksiškos atgalinės nuorodos paprastai siejamos su neaktualiomis, „šlamštinėmis“ svetainėmis, tad vartotojai, matydami prekės ženklo pavadinimą jose, gali susidaryti neigiamą nuomonę apie jūsų verslą.
- Neretai, norint pašalinti neigiamą poveikį svetainei darančias toksiškas atgalines nuorodas, prireikia daugiau laiko ir pastangų, nei galėtų būti skiriama kokybiškų nuorodų kūrimui bei kitoms gerosioms SEO praktikoms.
Kaip atpažinti toksiškas nuorodas ir toksiškus šaltinius?
- Žemas tinklapio domeno autoritetas (mažiau 25).
- Nereikšmingas, su jūsų verslo niša nesusijęs šaltinio turinys: prastos kokybės tekstai, daug reklamos ir nesusijusių raktažodžių, turinys neatnaujinamas ir yra pasenęs.
- Netvarkinga, nereprezentatyvi nuorodos šaltinio svetainė.
- Toksiškos nuorodos dažnai būdingos nuorodų fermoms (angl. – „link farms“) – svetainėms su tikslu dirbtinai padidinti atgalinių nuorodų skaičių taip manipuliuojant paieškos sistemomis.
- Šaltiniai, kurie nėra indeksuojami Google.
Kaip pagerinti interneto svetainės būklę, kad ši patiktų ir paieškos sistemoms, ir lankytojų srautui?
SEO auditas – raktas į tvarkingą, patrauklią tiek paieškos sistemos, tiek vartotojui, efektyvią ir parduodančią interneto svetainę.
Iišsami tinklapio analizė, kurioje vertinama per 20 skirtingų kriterijų, svarbių geresnei vartotojo patirčiai bei aukštesnėms SEO pozicijoms pasiekti. Išsami, iliustruota, lydima metodinių žinių ir pavyzdžių ataskaita – raktas į neprieškaištingą tinklapį, siekiantį aukščiausių pardavimo rezultatų.
Įsigijusiems SEO auditą – suteikiama 30 min. trukmės klausimų-atsakymų sesija. Užsisakykite auditą vieno mygtuko paspaudimu ASTERI elektroninėje parduotuvėje!
Kaip patikrinti svetainės domeno autoritetą? Nemokami įrankiai, kuriuos galite išbandyti
Domeno reitingas (DR) – tai svetainės reitingo rodiklis, parodantis atgalinių nuorodų profilio efektvumą. DR matuojamas skaičiumi nuo 1 iki 100: kuo balas didesnis, tuo aukštesnių domeno pozicijų galima tikėtis. Įprastai minimalus domeno reitingas sėkmingoms pozicijoms Google – bent 25 balai.
Domeno autoritetas (DA) taip pat matuojamas šimtabale sistema. Šis SEO įrankio Moz sukurtas rodmuo atspindi tikimybę, kad svetainė užims aukštą poziciją paieškos rezultatų puslapiuose. Domeno autoritetą lemia tokie veiksniai kaip atgalinių nuorodų skaičius ir kokybė, svetainės amžius.Pasitikrinti šaltinių, kuriuose ketinate talpinti atgalines nuorodas, reitingą bei kitus duomenis galite pasinaudodami nemokamais įrankiais. Vienas jų – Smallseotools, leidžiantis susipažinti su domeno DA, PA (puslapio autoritetu) ir MozRank. SEO Review Tools padės pasitikrinti svetainės DA, PA, atgalinių nuorodų skaičių, interneto svetainės ir jos URL amžių bei aktyvumą socialiniuose tinkluose. Ahrefs Website Authority Checker – įrankis DR pasitikrinimui, taip pat rodantis ir atgalinių nuorodų (backlinks) skaičių.
Esamos atgalinės nuorodos: kaip susipažinti su šaltiniais, vedančiais į jūsų svetainę?
Google Search Console – nemokamas įrankis, leidžiantis stebėti puslapio „sveikatą“ ir su retingavimu susijusius rezultatus Google paieškos sistemoje. Šis Google įrankis taip pat suteikia galimybę vienoje vietoje atrasti visas atgalines nuorodas, vedančias į jūsų svetainę. Pasitikrinti atgalinių nuorodą sąrašą galite atlikę šią seką:
1. Prisijunkite prie Google Search Console paskyros. Jei jos neturite, susikurkite ir susiekite su savo interneto svetaine.
2. Kairėje pusėje esančiame meniu spustelėkite ant mygtuko „links“.
3. Norėdami pamatyti visą atgalinių nuorodų sąrašą, spauskite ant mygtuko „external links“. Šias nuorodas galite peržiūrėti Google Search Console platformoje arba eksportuoti.
Toksiškų atgalinių nuorodų šalinimas
Susipažinus su svetainės atgalinių nuorodų sąrašu bei toksiškų nuorodų ypatybėmis, pastebėsite, kurios jūsų tinklapio atgalinės nuorodos nėra vertingos jūsų SEO pozicijoms. Susisiekdami su domeno savininku, galite paprašyti, kad jūsų nuoroda iš šio šaltinio būtų pašalinta, tačiau kai kuriais atvejais šis procesas gali būti paprastesnis. Tai ypač pravartu paaiškėjus, kad kenksmingų nuorodų sąrašas kur kas ilgesnis, nei tikėjotės.
Rekomenduotinas įrankis toksiškų nuorodų šalinimui – jau minėtas oficialus Google įrankis, Google Search Console. Nuorodų šalinimo procesas itin nesudėtingas – tiesa, galintis užtrukti iki kelių savaičių. Žemiau – veiksmų planas, kaip Google Search Console platformoje inicijuoti toksiškų nuorodų šalinimą:
- Parenkite esamų toksiškų nuorodų sąrašą. Tai turėtumėte padaryti TXT faile, užkoduotame UTF-8 ar 7 bitų ASCII formatu. Vienoje eilutėje – viena toksiška nuoroda. Jei iš toksiškų nuorodų sąrašo norite pašalinti visą domeną, prieš nuorodą pateikite frazę „domain:“. Esant poreikiui, galite pateikti komentarus: juos pažymėkite grotažyme (#) – šią eilutę Google ignoruos. Pateikiame pavyzdį, kaip galėtų atrodyti toksiškų nuorodų sąrašas:
# Toksiški puslapiai
http://toksiskasdomenas.lt/toksiskas-puslapis
http://toksiskasdomenas.lt/antras-toksiskas-puslapis
# Toksiški domenai
domain:toksiskasdomenas.lt
- Įkelkite sukurtą sąrašą į Google Search Console. Tą galite padaryti nepripažįstamų nuorodų skiltyje. Jei faile yra klaidų, sistema apie jas įspės. Sėkmės atveju, Google iš naujo apdoros matomus puslapius ir pašalins jūsų pateiktas toksiškas nuorodas.
Viskas apie toksiškas atgalines nuorodas: vertingi informacijos šaltiniai
Norite sužinoti daugiau? Pirmasis rekomenduojamas žingsnis – oficialūs Google informacijos šaltiniai. Dalinamės keletu straipsnių besidomintiems išorinio SEO bei toksiškų nuorodų subtilybėmis:
Susipažinimas su Google Search Console sistema
Apie toksiškų nuorodų šalinimą
Kaip teisingai pasiruošti Juodojo penktadienio komunikacijos ir reklamos kampanijas patiems? Neįkainojamas agentūros praktikų patirtis ir veiksmingas metodikas, sudėtas į mokymų programas, galite rasti mūsų mokymų platformoje:
Verslo sėkmė lygi įdedamų pastangų kiekiui
Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka
Kartais trumpas pokalbis su savo srities specialistu – didelį iššūkį gali paversti smulkmena bei aiškiu žingsnių planu. Kartais problema atrodo didelė tik tol, kol apie ją neprabylame. Po pokalbio dažnai tenka išgirsti – kodėl mes nepasikalbėjome anksčiau!
Aplanko mintis, kad norėtųsi padidinti potencialių klientų srautus ir pakelti pardavimų kartelę? Nustebsite, kokį gerą postūmį pirmyn gali duoti vienas turiningas pokalbis prie ☕.
Patiko šis straipsnis? Pasidalink!