Rinkodaros strategija, atnešanti teigiamus rezultatus – kaip ir kur pasiekiamas idealus klientas 2023 m.? Į ką atkreipti dėmesį vystant prekės ženklą ir kodėl tai taip svarbu šiuolaikinėje, prekių ženklų gausos apsuptoje visuomenėje?
Metinė rinkodaros strategija, įsivertinant vartotojų įpročius ir jų elgsenos pokyčius, konkurencinius veiksnius bei kitas aplinkybes, lemiančias galimus vartotojų įpročių pasikeitimus – higieninis veiksmas, apie kurį turėtų pagalvoti kiekvieno prekės ženklo atstovas, nepriklausomai, ar prekės ženklas dar tik žengia į rinką, ar jau turi užtikrintas pozicijas ir tikslą augti ir auginti žinomumą bei pardavimus. Rinkodaros strategiją apima platus mikro uždavinių spektras. Šiame straipsnyje – skaitmeninė rinkodara ir turinio rinkodara, kaip itin svarbią rolę turintis elementas visame rinkodaros planavimo kelyje. Šie du elementai gyvybiškai svarbūs tiems, kurių prekės ženklas ir vystomos paslaugos ar parduodamos prekės pretenduoja į potencialų klientą, kuris ieško – INTERNETE.
Turinio rinkodara ir šaltiniai internete, kur jūsų turinys potencialiai atliks didelį darbą pritraukiant jūsų potencialų klientą ir paverčiant jį klientu. Į kokius kanalus atkreipti dėmesį 2023 ir kaip komunikuoti?
- Prekės ženklas ir rinkodaros strategija – neišskiriamas duetas
- Atpažįstamas prekės ženklas – 3 skaičiai, kuriuos norėsite žinoti
- Esminis komunikacijos kanalas: funkcionalus tinklapis. Ką svarbu žinoti, kuriant interneto svetainę?
- Turinio rinkodara: taikliai, informatyviai, išsamiai ir vertingai
- Rezultatyvi rinkodaros strategija: prekės ženklas, kuriantis emocinį ryšį
- Rinkodaros strategija ir patikimas prekės ženklas – duetas didelių tikslų link
- Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka
Prekės ženklas ir rinkodaros strategija – neišskiriamas duetas
Imantis naujos veiklos verslo pasaulyje, svarbu ne tik skrupulingai apgalvoti parduodamų prekių ar paslaugų asortimentą, bet ir patį prekės ženklą, įvaizdį ir transliuojamas žinutes, vertybes bei kitus išskirtinumus, kuriais jūsų prekės ženklas sieks savo auditorijos konkurentų prisodrintoje rinkoje. Neveltui sakoma apie svarbiausias pirmas tris sekundes prisistaymo, reklamos metu. Pirmieji teisingi žinsgniai – itin svarbūs ir prisitanat naujam prekės ženklui. Nepaisant to, jog dar nėra išbandę jūsų siūlomų prekių ar paslaugų, tvirtą nuomonę apie verslo komunikaciją, vizualinį įvaizdį ir šiais elementais kalbančią prekės ženklo kokybę, labai greitai susidaro kiekvienas vartotojas. Beje, tam, kad susiformuotų pirmosios mintys apie prekės ženklo logotipą, paprastai pakanka vos 10 sekundžių.
Prekės ženklas, sukūręs teigiamą pirmąjį įspūdį – tai stipri pradžia, kuri ateityje, nuosekliai dirbant su įvaizdžiu ir žinomumu, atneš džiugių rezultatų.
Rinkodaros strategija, paremta prekės ženklo vystymo tęstinumu – galimybė, kuria šiandien pasinaudoja mažiau nei dešimtadalis verslų. Net skambų pavadinimą, vizualinį identitetą bei spalvų paletę susikūręs prekės ženklas neretai pamiršta tai demonstruoti garsiai, ryškiai ir nuosekliai visuose naudojamuose komunikacijos kanaluose. Teisingai ir nuosekliai skleidžiamas įvaizdis atneša ne tik didesnį atpažįstamumą, bet ir solidžiais skaičiais pamatuojamus rezultatus – iki 23 % išaugusias pajamas.
Pirmenybę prekės ženklo žinomumo didinimui teikia net 75 % įmonių, o 53 % verslų rinkodaros strategijoje – turinio marketingas naudojamas kaip įrankis prekės ženklo įvaizdžio tobulinimui.
Atpažįstamas prekės ženklas – 3 skaičiai, kuriuos norėsite žinoti
Akivaizdu, kad gerai matomas ir pozityvią reputaciją užsitarnavęs verslas yra kur kas pranašesnis už rinkos žaidėjus, besikuklinančius aiškiai komunikuoti apie savo privalumus ir investuoti į prekės ženklo žinomumą. Šiam teiginiui pritaria ir 59 % pirkėjų, kurie, užuot išbandę naujų vardų paslaugas ar produkciją, kur kas dažniau renkasi iš jau žinomų, tad ir patikimiau atrodančių verslų asortimento.
Jūsų verslas pritraukė pirmuosius klientus ir įvyko pirmieji prekių ar paslaugų pardavimai? Antrasis ir trečiasis skaičiai bei faktai prognozuoja malonų augimą, tarsi sniego gniūžtės efektą. Net 82 % klientų pakartotiniam apsipirkimui sugrįžta pas prekinius ženklus, kurie jau sužavėjo įvaizdžiu ir pažado žinute, malonia patirtimi įsigijant prekę ar paslaugą ir, be abejonės, prekės ar paslaugos kokybe. Užsimezgus draugystei tarp verslo ir kliento, neretai atsiranda tokio kliento noras pasidalinti teigiama patirtimi. Būtent todėl net ¾ lojalių klientų mylimo prekinio ženklo vardą rekomenduoja ir artimoje aplinkoje.
Džiugu, jei įsimintinas prekės ženklo pavadinimas ar patrauklaus logotipo eskizas gimsta akimirksniu. Visgi nieko keisto, jei tobulos idėjos paieškos užsitęsia – juk tai itin atsakingas procesas, kurio rezultatas verslą gali lydėti ne vienerius metus. Su laiku, augant verslui, išsigryninant idealiam klientui, labai natūrali ir sveikintina praktika yra prekės ženklą tobulinti. Tokius pokyčius maloniai sutiks jūsų lojalus klientas, o šiuolaikiškas, patrauklus ir atitinkantis idealų klientą, verslo koncepciją bei pagrindines prekės ženklo žinutes prekės ženklas – potencialios auditorijos dėmesį pritrauks kur kas greičiau.
Prekinio ženklo viziją gali padiktuoti ir vyraujančios tendencijos. Pavyzdžiui, šiandien 72 % geriausiai įvertintų verslų pavadinimų sudaro akronimai arba žodžiai, visai neturintys reikšmės. Paprastumas vyrauja ir spalviniame identitete – 95 % populiariausių pasaulio verslų logotipe naudoja vos du skirtingus atspalvius.
Esminis komunikacijos kanalas: funkcionalus tinklapis. Ką svarbu žinoti, kuriant interneto svetainę?
Pirmoji prekinio ženklo ir potencialaus pirkėjo pažintis vis dažniau įvyksta skaitmeninėje erdvėje. Domėdamasis nauju verslu ir jo kuriama verte, vartotojas nori žinoti viską apie produktą, į kurį ketina investuoti. Neleiskite kitiems kalbėti už jus: prisistatydami patys užtikrinsite, kad klientą pasiektų tik svarbiausia informacija, o jūsų įvaizdis bus formuojamas būtent taip, kaip jūsų norite prisistatyti.
Pirkti ar rinktis konkurento pasiūlymą? Atsakymą į šį klausimą 75 % vartotojų randa įmonės interneto svetainėje.
Prekės ženklo tinklapis. Patrauklus dizainas ir 0,05 sekundės, sužavėti vartotoją
Tvarkingas, informatyvus ir patrauklus tinklapis – tai komunikacijos kanalas, šiandien tapęs būtinybe kiekvienam verslui. Visgi kontaktinė informacija, patraukliai išdėstyti ir pateikti produktai ar paslaugos – tai dar ne viskas. Jei apie knygą iš jos viršelio nesprendžiame, atvėrus interneto svetainę mūsų elgesys priešingas. Pirmajam įspūdžiui apie tinklapį susidaryti prireikia maždaug 50 milisekundžių. Taip, 0,05 sekundės dalis lemia tai, kur ir kaip pakryps vartotojo paieškos kelias – ar jis tęsis jūsų, ar konkurento interneto svetainėje. Akivaizdu, kokia svarbi vizualioji pusė, kartais įgaunanti didžiulį svorį paieškos procese. Juk 94 % vartotojų su nauja informacija mieliau susipažins patrauklaus dizaino svetainėje.
Užuomina į tinklapio įvaizdį gali tapti prekės ženklo gairės – logotipas, spalvų paletė, grafiniai elementai. Spalva prekės ženklo atpažįstamumą padidina net 80 %, tad ją verta įvesti ir į svetainės dizainą. Perkelkite vartotojo patirtį į kitą lygį – aplankęs tinklapį, jis ne tik pasinaudos vertinga informacija, bet ir atpažins bei įsimins, kas ja dalinasi.
Prekės ženklo tinklapis. Srautai ir pardavimai
Jeigu dizainas atsakingas už pirmąsias 0,05 sekundes bei teigiamą patirtį ir norą susipažinti su prekės ženklu artimiau – tai geri tekstai ir pakankamas jų kiekis atlieka svarbų vaidmenį, kad vartotojai surastų jūsų interneto svetainę Google ir kitose paieškos sistemose (SEO optimizacija), o suradęs ir priemės pirmąjį gerą įspūdį – rastų pakankamai jam aktualios informacijos apie jūsų prekės ženklą, įmonę bei dominančią prekę ar paslaugą, kad galėtų priimti sprendimą įsigyti tai pas jus.
Šiems dviems rezultatams pasiekti ypač svarbu laikytis dviejų taisyklių:
- Pakankamos apimties ir SEO optimizuoti (svarbu: verslo raktažodžiai ir teisingos jų kombinacijos kiekvienam tekste) tekstai kiekviename svetainės puslapyje, laikantis Google rekomenduojamų teksto apimties normų, kad puslapis turėtų galimybę būti įtrauktas į vartotojų paieškų rezultatus.
- Parduodantys, išsamiai atliepiantys pagrindinius vartotojo informacinius poreikius, skoningi, vertes perteikiantys tekstai, žadinantys norą paslaugas ar prekes įsigyti būtent pas jus ir nieko nelaukiant, spaudžiant “pirkti”, “užsakyti”, “susisiekti” ir kitus mygtukus DABAR.
Kaip sklandžiai ir efektyviai atsirasti Google TOP?
Raktažodžių tyrimas ir teisingų frazių bei žodžių derinys jūsų verslui, kaip jūsų prekių ar paslaugų ieško potencialūs klientai nusistatytose tikslinėse rinkose (Lietuva, Amerika, Europos šalys), SEO optimizuoti tekstai interneto svetainei ir teisinga SEO optimizacija, kad šis taptų atrandamas Google TOP su nusistatytomis svarbiomis raktinėmis frazėmis ir žodžiais. Kaip tai padaryti?
Garsėjame projektais, besidžiaugiančiais pirmosiomis pozicijomis Google ne tik Lietuvoje, bet ir kitose aktualiose rinkose (šalyse). Susipažinkime.
Prenumeruokite ASTERI naujienlaiškį ir gaukite nemokamą 15 min. konsultaciją.
Tinklapis ir svarba adaptuotis skirtinguose įrenginiuose
Tendencijos diktuoja, kad šiandien daugiau nei pusė interneto naudotojų naršo naudodamiesi telefonu. Jei prekės ženklo „namai“ nepritaikyti peržiūrai mobiliuoju įrenginiu, tikėtina atmetimo reakcija – ją patiria net 65 % žmonių.
Turinio rinkodara: taikliai, informatyviai, išsamiai ir vertingai
Kiekvieno verslo rinkodaros strategija skatina atsakingai apgalvoti ne tik kanalus, kuriuose bus siekiama didžiausių vartotojų srautų, bet ir priemones, kaip tinkamai komunikuoti, kai svarbų vaidmenį startegijos plane užimo būtent turinio rinkodara.
Turinio rinkodara. Komunikacijos tonas ir jo svarba
Pirma užduotis, paklojanti pamatą tolimesniems žingsniams – tai komunikacijos tonas, kurį nustatyti padės įsivertinta konkurencinė aplinka, išsigryninta norima pasiekti auditorija (idealaus kliento portretas) ir vykdoma veikla. Rengiant komunikacijos tono planą ypač svarbu išsigryninti vertybes ir raktinius žodžius, kuriais jos bus akcentuojamos, rolę, kurią norėsite užimti bendraujant su savo auditorija (oficialus tonas, draugiškas ir šiltas tonas, geriausio draugo tonas ir pan.), raktinius žodžius, kuriuos tendencingai vartojant visuose rinkodaros kanaluose, sieksite atpažįstamumo, su laiku juos susiejant būtent su jūsų prekės ženklu.
Pavyzdžiui, jei įmonė teikia teisines paslaugas, tikėtina, kad per daug žaismingas komunikacijos tonas ar tiesus, neformalus kreipinys – suteiks neprofesionalų pirmą įspūdį ir tokia komunikacija nepasiteisins. Tačiau prekiaujantiems kosmetika ar drabužiais, ypač orientuojantis į jaunesnę auditoriją – tiesus, geriausio draugo, kiek sarkatiškas ar šmaikštus komunikacijos tonas gali būti itin efektyvus būdas atkreipti tikslinės auditorijos dėmesį, užmegzti ryšį ir patapti šauniu bei patraukliu prekės ženklu šiso auditorijos akyse.
Ryškiausią asmenybę komunikacijoje vartotojai nori matyti medijų industrijoje, plataus vartojimo prekių platintojų bei kelionių agentūrų komunikacijoje. Visgi autentiškumas ir nuoširdumas – tai bruožai, kuriuos nepaisant verslo srities, vertina net 86 % auditorijos.
Turinio rinkodara. Komunikacijos planas ir jo svarba
Interneto svetainė ir tinklaraštis, socialiniai tinklai, naujienlaiškiai – kad ir koks komunikacijos kanalas būtų pasirinktas, itin svarbu nepamiršti prekės ženklo ir jo unikalumo, taip pat ir nuoseklumo vystant turinį.
Kokią vertę kuria jūsų prekės ženklas? Kaip „išgydysite“ vartotojo skausmus? Dėl kokios priežasties potencialus klientas turėtų pasirinkti ne konkurentą, o jus? Kokios temos geriuasiai reprezentuos jūsų, kaip srities eksperto, žinias ir kompetencijas? Šie klausimai padės išsigryninti savo išskirtinumą, kurį demonstruosite reklaminiame ir edukaciniame turinyje. Kodėl verta komunikuoti kitaip nei tai daro kiti? Nes 61 % žmonių linkę pirkti iš kompanijų, besidalinančių unikaliu turiniu.
Skaitmeninė rinkodara, tad ir turinio kūrimas, turėtų atnešti naudą tiek verslui, tiek jo auditorijai. Nesibaigiančių reklamų skaitymui vartotojo laiko ir noro pritrūksta, tačiau vertinga, informatyvi ir edukuojanti komunikacija akimirkai išlaiko net ir itin skubančio vartotojo dėmesį. Įvertinę aukštos kokybės turinį, 96 % žmonių prekiniu ženklu ima pasitikėti labiau.
Turinio rinkodara. 5 idėjos edukaciniam turiniui
- Patarimai, edukuojantys vartotojus svarbiomis, su jūsų paslaugomis ar prekėmis susijusiomis, temomis.
- Informacija, auginanti jūsų produktų ar paslaugų vertę: situacijos, problemos, kurias sprendžia paslauga ar prekė, transformacijos ir pasiekimai, kurių galima tikėtis su prekių ar paslaugų pagalba.
- Gidai ir instrukcijos, kaip veiksmingai naudotis verslo siūlomomis prekėmis ar paslaugomis.
- Industrijai aktualios statistikos pristatymas ir aptarimas.
- Naujovės, įvedamos į jūsų veiklą: svarbiausi pokyčiai ir jų nauda vartotojui.
Rezultatyvi rinkodaros strategija: prekės ženklas, kuriantis emocinį ryšį
Sėkmingai įgyvendinta rinkodaros strategija neatsiejama nuo ryšio su auditorija. Glaudžią komunikaciją svarbu išlaikyti ne tik su esamais klientais, bet ir stengiantis pelnyti naujų vartotojų dėmesį. Ne paslaptis, kad šiandien vartotojai didelę dalį savo laiko praleidžia internete. Prekės ženklas, neegzistuojantis skaitmeninėje erdvėje – tai neišnaudota galimybė prisistatyti potencialiems klientams.
Interneto svetainė, naujienlaiškiai, tinklaraštis ar socialiniai tinklai – egzistuoja įvairūs komunikacijos kanalai ir priemonės, kuriomis galime pasiekti įvairias auditorijas. Nors gali skirtis jų amžius, lytis, gyvenimo būdas ar pomėgiai, yra vienas bendras elementas, vienijantis visus potencialius klientus. Tai – emocinis ryšys, kuris susiformuoja užsimezgant vis stipresnei draugystei tarp vartotojo ir prekės ženklo. Emocinis ryšys – rodiklis, kad prekinis ženklas rūpinasi vartotoju, stengiasi suteikti pozityvių pokyčių pasauliui, puikiai supranta savo tikslinę auditoriją ir siekia su ja susitapatinti. Kelionė link artimo emocinio ryšio išskiriama į keturis etapus:
- Emocinis ryšys tarp vartotojo ir prekės ženklo neužmegztas.
- Vartotojas patenkintas prekiniu ženklu, tačiau emocinio ryšio nejaučia.
- Vartotojas supranta prekinio ženklo vertę, tačiau nėra pilnai emociškai įsitraukęs.
- Jaučiamas tvirtas emocinis ryšys, pasitenkinimas ir gebėjimas suvokti prekės ženklo vertę.
Kiekvienas iš šių etapų yra itin reikšmingas, tačiau svarbiausias – paskutinysis. Visiškai įsitraukę ir tvirtą emocinį ryšį jaučiantys vartotojai yra 52 % vertingesni. Jie linkę kur kas dažniau vartoti ir įsigyti produktus iš verslo, kuriuo visapusiškai pasitiki.
Komunikacijos kanalai ir emocinis ryšys – kam teikti pirmenybę?
Aiškus ir detaliai išgrynintas idealaus kliento portretas ir potencialios auditorijos naršymo bei prioritetinių komunikacijos kanalų įpročiai, prekės ženklo ypatybės, kanalai, kuriems prioritetus teikia konkurentai – kuo vadovautis tinkamaiusių komunikacijos kanalų paieškose? Dirbant su rinkodaros strategija apžvelgiama nemažai su prekės ženklu susijusių aspektų ir universalaus recepto nėra, visgi tam tikrai skaičiai ir faktai, diktuojantys tendencingu vartotojų įpročius internete, gali būti geru kelrodžiu strategijos formavimo kelyje.
Šiandien vartotojai, sekantys prekės ženklą socialiniuose tinkluose, yra 3 kartus labiau linkę užmegzti emocinį ryšį, o net 77 % pirkėjų mieliau perka iš verslų, kurių turinį jau stebi socialiniuose tinkluose. Populiarumu neatsilieka ir kiti komunikacijos kanalai: pavyzdžiui, nuosekliai tinklaraštį pildantys verslai sulaukia 67 % daugiau auditorijos susidomėjimo.
Socialiniai tinklai ir svarbūs faktai renkantis
Komunkacijos kanalai. Svarbūs faktoriai, skirstant prioritetus
- Turinio pobūdis. Kokią žinutę norite skleisti savo komunikacija? Ar turinys, kuriuo ketinate dalintis, bus lengvas, aiškus ir greitai suprantamas, o gal priešingai – sudėtingas, reikalaujantis atidaus skaitytojo dėmesio?
- Tikslinės auditorijos elgsena. Kokiose platformose savo laiką leidžia jūsų idealus pirkėjas? Jei tikslinė auditorija mėgsta greitai vartojamą vaizdinį turinį, tikėtina, kad ją lengviausiai pasieksite „Tik Tok“ ar „Instagram“ socialiniuose tinkluose. Tuo tarpu išsamaus turinio mėgėjus pritrauksite informatyviais, edukaciniais tinklaraščio įrašais.
- Tikslinės auditorijos pagrindiniai skiriamieji požymiai. Amžius, išsilavinimas, šeimyninė padėtis ir pan., tai tik keletas faktorių, nukreipiančių link rinkodaros kanalų ir komunikacijos tono gairių. Priklausomai nuo šių faktorių, vieni vartotojai bus linkę informacijos ieškoti trumpu ir lengvai pateiktu pavidalu soc. tinkluose, antri – ekspertinių straipsnių pavidalu naujienų portaluose, treti tik vaizdiniu pavidalu platformoje Youtube, ketvirti – trumpai ir žaismingai Instagram ar TikTok platformose ir pan.
- Biudžetas ir turimi resursai. Komunikacijos planavimas skirtingiems kanalams reikalauja ne tik laiko, bet ir biudžeto. Itin svarbu įvertinti turimus resursus ir, atsižvelgiant į galimybes, atsirinkti svarbiausius kanalus bendravimui su tiksline auditorija, kad komunikacija pasirinktame kanale būtų išsami ir, svarbiausia, ne vienkartinė ar padrika, o nuosekli.
Rinkodaros strategija ir patikimas prekės ženklas – duetas didelių tikslų link
Nors solidaus prekės ženklo įvaizdis – tvirtas pagrindas sėkmingai veiklai, tik dailaus logotipo nepakaks. Išsigrynininimas idealus kliento paveikslo, jo įpročių, svajonių ir kartu skausmo taškų, kuriuos galite išspręsti, parodys kelią teisingų prioritetinių komunikacijos kanalų link, kaip ir tiesaus kelio į jo visą dėmesį – komunikacijos tono ir plano parengimui. Na, o toliau – nuoseklumas ir dar kartą nuoseklumas, kas padės ne tik užtikrintai didinti prekės ženklo žinomumo, bet ir tapti vis daugiau pastebimiems, o to pasekoje ir mylimiems, patikimiems ir rekomenduojamiems.
Straipsnio informacijos šaltiniai:
- https://blog.red-website-design.co.uk/2023/03/22/branding-statistics-2023/
- https://www.smallbizgenius.net/by-the-numbers/branding-statistics/
- https://inmoment.com/blog/earning-and-destroying-customer-loyalty-retail-cx-trends-you-need-to-know/
- https://venngage.com/blog/branding-statistics/
- https://sproutsocial.com/insights/data/q2-2017/
- https://inmoment.com/blog/earning-and-destroying-customer-loyalty-retail-cx-trends-you-need-to-know/
- https://hbr.org/2015/11/the-new-science-of-customer-emotions/
- https://www.customerthermometer.com/consumers-connecting-with-companies/
- https://www.sweor.com/firstimpressions/
Verslo sėkmė lygi įdedamų pastangų kiekiui
Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka
Kartais trumpas pokalbis su savo srities specialistu – didelį iššūkį gali paversti smulkmena bei aiškiu žingsnių planu. Kartais problema atrodo didelė tik tol, kol apie ją neprabylame. Po pokalbio dažnai tenka išgirsti – kodėl mes nepasikalbėjome anksčiau!
Aplanko mintis, kad norėtųsi padidinti potencialių klientų srautus ir pakelti pardavimų kartelę? Nustebsite, kokį gerą postūmį pirmyn gali duoti vienas turiningas pokalbis prie ☕.
Patiko šis straipsnis? Pasidalink!