Elektroninė parduotuvė: nuo ko pradėti?

5 patarimai teisingam startui arba 5 klaidos, kurias norėsite ištaisyti

Elektroninė parduotuvė, nuo ko pradėti

Mintyse elektroninė parduotuvė: nuo ko pradėti? Elektroninė parduotuvė ir apskritai verslas internete žavus tuo, kad leidžia mums jį valdyti iš ten, kur tuo metu esame. Su kiekviena diena internete verslų kuriasi tik daugiau, o sąvoka prekyba, egzistuojanti jau šimtus tūkstančių metų, šiuo metu drąsiai galėtų būti apibūdinta taip: JEI NEPREKIAUJI INTERNETE, GAL NELABAI PREKIAUJI APSKRITAI?

Kitaip tariant, sąvoka prekyba dabar praktiškai neatsiejama nuo sąvokos elektroninė prekyba. Prekiaujame daugiau mažiau visi. Vieni parduoda savo, kaip specialistų, paslaugas, kiti – formuoja savo kuriamų ar atstovaujamų produktų krepšelį, treti – dar nieko neparduoda, bet apie tai svarsto. Visus vienija vienas komponentas – dažnas vartotojas aktualių prekių ir paslaugų ieško INTERNETE.

Elektroninė prekyba ir kanalai jai vystyti

Neretai elektroninė prekyba pradedama ten, kur tai padaryti nieko nekainuoja – socialiniuose tinkluose. Belieka susikurti verslo paskyrą, pateikti informaciją apie savo verslą ar asmeninį prekinį ženklą, apipavidalinti visa tai gražiais vizualais, susikurti prekių ar paslaugų katalogus ir vuolia, pirmoji jūsų elektroninė parduotuvė internete jau yra. 

Žinoma, kaip ir kiekviename versle, taip ir su prekyba internete, kažkada ateina laikas kitam žingsniui. Sėkmingai startavus socialinių tinklų erdvėse, išnaudojus visus jų puikius suteikiamus įrankius (Facebook parduotuvė ir prekių katalogo funkcijos, Instagram parduotuvė ir suteikiami įrankiai prekiauti), komunikacija apie parduodamas prekes ar paslaugas grupėse, galima teigti, įvyko prekybos internetu apšilimas. Kaip įjungti kitą pavarą?

Dažniausiai čia laukia keletas pasirinkimų, priklausomai nuo augimo tikslų ir rinkodaros biudžeto galimybių. Vienu iš įrankų dažnu atveju patampa profesionaliai kuriamos ir valdomos reklaminės kampanijos Facebook ir Instagram, kitaip tariant reklama Facebook. Šio įrankio dėka prekių ar paslaugų pardavimo apimtys socialiniuose tinkluose išauga kaip ant mielių. Kitas įrankis – žingsnis savųjų namų internete link, profesionali interneto svetainė ar elektroninė parduotuvė, priklausomai nuo to, ką parduodate, kaip parduodate ir kokie techniniai sprendimai bei galimybės šiam procesui jums reikalingi. Elektroninės parduotuvės kūrimas – užduotis, susidedanti iš daug svarbių komponentų. Taigi, elektroninė parduotuvė – nuo ko pradėti?

Elektroninė parduotuvė. Gera pradžia – pusė darbo.

Elektroninė parduotuvė – kaip geras žirgas. Jeigu teisingai ją auginsime ir treniruosime pardavimams nuo pirmo žingsnio, išmokysime veikti geriausiai, kaip ji gali veikti – pardavimų internetu varžybose pretenduosime į geriausias pozicijas. Tai kaip šį „žirgą” treniruoti teisingai? 

Joana Šaulienė, agentūra „Asteri”

Patarimų galima būtų surašyti labai daug, dažniausiai individualiam atvejui sudaromas ir individualus žingsnių planas, tačiau yra baziniai dalykai, kuriuos žinoti pravartu kiekvienam.

I. Elektroninės parduotuvės kūrimas. Platformos tinklapiui pasirinkimas

Pasirinkite platformą (TVS, turinio valdymo sistemą), geriausiai atitinkančią jūsų verslo lūkesčius ir, žinoma, aktualius techninius ir pardaviminius parametrus. Apgalvokite iš anksto: kokios svetainės ar parduotuvės norite, kokių įrankių, funkcionalumo, vizualinių ir techninių galimybių.

Šiandien, įrankių, skirtų susikurti savo erdvę internete be galo daug ir, dažnu atveju, tam visai nereikia programuotojo pagalbos (nebent tai būtų individualus atvejis, nestandartiniai aplinkos, pageidaujamų įrankių ir techniniai sprendimai). 

Nemažai pasaulinių platformų, siūlančių susikurti savo interneto svetainę ar elektroninę parduotuvę naudojantis siūlomais šablonais, turi milijoninius klientų srautus (pavyzdžiui, 2020 m. sausį buvo fiksuota, kad įskiepis WooCommerce įdiegtas į maždaug 3.9 milijonų interneto svetainių. Šaltinis: wikipedia). Suprantama, toks pripažinimas reiškia, kad jų sprendimai patikrinti laiko ir verslo poreikių bei verti vartotojų dėmesio. Kalbant apie elektroninės komercijos platformas gigantes ar dažniausius sutinkamus pasirinkimus, keletas pavyzdžių: ShopifyWordPress ir WooCommerce tandemas, WixSquarespace,  WeeblyPrestaShopEcwid, neretai paskutiniu metu pasitaiko ir lietuvių siūlomas sprendimas –  platforma Zyro. Sąrašas labai ilgas, pasirinkti tikrai yra iš ko, belieka susidėlioti savų prioritetų sąrašą ir imtis veiksmų.

Tiesa, jeigu tikslas būtent elektroninė parduotuvė, neretas pasvarsto ir apie jos nuomą. Elektroninės parduotuvės nuomos paslaugą siūlo ne ką mažesnis sąrašas tiekėjų. 

Joana Šaulienė, Asteri


Į ką atkreipti dėmesį, renkantis platformą parduotuvei? Kokių techninių galimybių ieškoti šabloniniuose sprendimuose ar parduotuvės nuomos platformose?

Kokių techninių, SEO ir user-friendly (draugiškų vartotojui ir administratoriui) galimybių ieškoti šabloniniuose sprendimuose ar parduotuvės nuomos platformose? Kam teikti prioritetus?

Prenumeruok ASTERI naujienlaiškį ir gauk nemokamą 15 min. konsultaciją.

II. Elektroninės parduotuvės kūrimas. Teisinga tinklapio struktūra – geroji vartotojo ir paieškos sistemų patirtis

Labai dažnu atveju, kuriant elektroninę parduotuvę, nepagalvojama nei apie paieškos sistemų, nei apie tikslinio kliento gerąją patirtį. Atrodytų, kaip taip gali būti, juk kuriame tam, kad mus rastų, o atėjusiam vartotojui viskas patiktų ir jis apsipirktų, tiesa? 

Kas yra teisinga tinklapio struktūra?

Kuriant elektroninę parduotuvę, pirmiausia ir svarbiausia yra apgalvoti svetainės medį. Jeigu jau suformavote savo prekių asortimentą, formuojant tinklapio medį – prekių kategorijos ir subkategorijos, norint pradėti konkurencinę kovą prekybos internete ringe, turėtų būti pavadintos raktiniais žodžiais, kuriais vartotojai šių prekių (ar jų grupių) ieško internete. Lygiai taip pat rekomenduojama pavadinti ir kitas interneto svetainės skiltis, remiantis tos veiklos raktažodžiais. Kaip sužinoti ir nusistatyti raktinius žodžius? Dažniausiai šiam klausimui rekomenduojama pasitelkti specialistą, visgi, turint laiko resursų, tai galima atlikti ir savarankiškai. 

Be abejonės, svetainės medis turi būti patogus vartotojui, nesudėtinga navigacija, apgalvotas vartotojo kelias pagalbinių vidinių nuorodų pagalba, poreikio išpildymas pateikiant informaciją, reikalingą priimti sprendimą pirkti, nepriekaištingai veikiantis ir sklandus prekės ar paslaugos įsigijimo kelias, na ir, žinoma, parduodantis turinys. 

Teisingai atlikti pirmieji žingsniai – raktas ne tik į vartotojų širdis, bet ir į paieškos sistemų. O juk patikti paieškos sistemoms = atsivesti į svetainę didesnius srautus, tiesa?

III. Elektroninės parduotuvės kūrimas. Tekstas. Ar jo nepamiršote?

Viena dažniausiai pasitaikančių klaidų, kurią daro elektroninių parduotuvių savininkai – pardavimai ir informacijos transliavimas tik vaizdinių priemonių pagalba. Kitaip tariant, elektroninėje parduotuvėje paveikslėlių daug, o ką jais norima pasakyti – lieka daug erdvės interpretacijai. 

Tai ne tik didelė klaida vartotojų akimis, juk lieka daug neaiškumo, kaip ir nėra emocijos, impulso įsigyti prekę ar paslaugą, kurią galėtų perteikti tekstinis turinys, bet ir dar didesnė – paieškos sistemų akimis. Kitaip tariant, norint atsivesti srautą į savo elektroninę parduotuvę be didelių investicijų į kasdienę reklamą – turite patikti ne tik jau atėjusiam vartotojui, bet ir paieškos sistemoms, kad jų atvestų jums daugiau.

Tekstinis turinys, kuriame tikslingai naudojami ankstesnėje skiltyje minimi veiklos, prekių kategorijų, subkategorijų ir pačių prekių raktiniai žodžiai – paveikslas, kurį piešiame paieškos sistemoms, apie ką mūsų interneto svetainė, t.y. kokias užklausas surinkus, pvz., Google, rezultatų sąraše geriausia pateikti būtent jūsų elektroninės parduotuvės puslapį, kaip atsakymą į užklausimą. 

IV. Elektroninės parduotuvės kūrimas. Pagalbiniai įrankiai srautų stebėjimui ir atsivedimui

Ar žinote, kiek tiksliai lankytojų lankėsi jūsų elektroninėje parduotuvėje vakar? O ar išaugo lankytojų srautas šį mėnesį, lyginant su praėjusiu? O kokių prekių paieška vedamas vartotojas dažniausiai apsilanko jūsų elektroninėje parduotuvėje? Kokia naujai įvesta ar jau esanti prekė lėmė rezultatų pakilimą šį mėnesį? O kurie prekių puslapiai lemia išėjimą, ar kuriuose iš jų vartotojai trunka trumpiausiai? O galbūt užsukusį į elektroninę parduotuvę, tačiau nieko neįsigijusį pirkėją, verta pasikviesti dar kartą, pateikti būtent tokiam potencialiam klientui skirtą pasiūlymą? Kaip tai padaryti?

Įrankiai, kurių nevalia pamiršti, o naudoti reguliariai, kaip ir valome dantis ar plauname rankas – Google AnalyticsGoogle Search ConsoleFacebook Pixel. Įrankių analitikai , stebėjimui ir srautų didinimui galima turėti ir daugiau, tačiau ši trijulė yra tai, kas turėtų atsirasti interneto svetainėje nuo pirmos jos paleidimo dienos.

V. Elektroninės parduotuvės kūrimas. Ne tik parduokite, bet ir duokite

Užsiminus apie tai, dažnas pagalvoja: 

– Akcijos ir pasiūlymai? 

– Nemokamas siuntimas? 

– Personalizuoti pasiūlymai ir dovanos apibūdintam pirkinių krepšeliui? 

– Žinutė su nuolaidos kodu naujienlaiškiu?

Visos priemonės puikios, jeigu tik jos veikia, visgi žvelgiant ne tik iš perspektyvos, kaip paskatinti jau užsukusį ar kadaise užsukusį / įsigijusį prekę klientą, bet apie naujus, dar nepažintus ir nematytus srautus, priemones juos pritraukti be didelių investicijų (ar visai be jų) reklamai – įrankis, kurio nepanaudoja labai dažnas verslas internete – tinklaraštis

Jeigu mintyse pasvarstėte, o kuo jis toks ypatingas? Tikrai suprasite, dar kartą perskaitę šio straipsnio punktą Nr. 3. 

Nepamirškite, jūsų klientas ne tik tas, kuris šiuo metu ieško konkrečios prekės ar paslaugos, lygina kainas ir pasiūlymus, bet ir tas, kuris dar nežino, kad tokios prekės norėtų ir tą sužadintą norą galėtų išpildyti būtent jūsų parduotuvėje. Tinklaraštis – ta vieta, kur apie savo prekių katalogo vertybes galite pasakoti įvairiausiais būdais, dalintis vertingais patarimais, idėjomis, žadinti norą įsigyti, o tada ir nukreipti ten, kur pasiekiama ta prekė. Puikus įrankis ir galimybė, apie kurią dažnas net nesusimąsto.

Elektroninė parduotuvė. Penki patarimai ir sėkmė garantuota?

Tikėtina, padirbėti teks daugiau. Sėkminga elektroninė parduotuvė, tai ne tik srautai, pardavimai, tai visas gyvas veikiantis mechanizmas, apimantis daug daugiau procesų. Tačiau aukščiau paminėti teisingi pradžios pamatai yra tai, kas su laiku lemia srautus ir pardavimus šiame mechanizme. 

Kas nutinka neatlikus šių minėtų žingsnių iš karto su svetainės – elektroninės parduotuvės kūrimu? Dažniausiai, pritrūkus srautų ir pardavimų (arba mokant už juos didelę reklamos kainą) vieną dieną tenka kreiptis į ne vieną specialistą pagalbos, o pagrindinė išvada ir rekomendacija būna grįžti būtent prie šių aukščiau paminėtų pamatų ir pasidaryti viską teisingai. Iš naujo? Taip, veiksmų seka skamba labai panašiai, tarsi viską darytumėte iš naujo. 

Taigi turbūt teisinga būtų sakyti: elektroninės parduotuvės kūrimas – gera pradžia, pusė darbo. 

Joana Šaulienė, agentūra „Asteri”


Verslo sėkmė lygi įdedamų pastangų kiekiui

Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka

Kartais trumpas pokalbis su savo srities specialistu – didelį iššūkį gali paversti smulkmena bei aiškiu žingsnių planu. Kartais problema atrodo didelė tik tol, kol apie ją neprabylame. Po pokalbio dažnai tenka išgirsti – kodėl mes nepasikalbėjome anksčiau! 

Aplanko mintis, kad norėtųsi padidinti potencialių klientų srautus ir pakelti pardavimų kartelę? Nustebsite, kokį gerą postūmį pirmyn gali duoti vienas turiningas pokalbis prie ☕.

Patiko šis straipsnis? Pasidalink!

Pirkinių krepšelis
Į viršų