Domenas ir domeno reitingas. Kas tai ir kodėl taip svarbu siekiantiems Google TOP 10?

Domenas, domeno reitingas – frazės, kurias siekdami sėkmingos, aukščiausias Google pozicijas užimančios interneto svetainės, išgirsime ne kartą. Tačiau ar jos išties svarbios internete veikiančiam verslui? Kas yra domenas ir kodėl domeno autoritetas – vienas esminių faktorių, lemiančių tinklapio matomumą paieškos sistemose, tad galiausiai – ir pardavimus? O kokiais būdais šį autoritetą sustiprinti?

Kas yra domenas?

Domenas (DR) – tai unikalus interneto adresas, palengvinantis vartotojo patekimą į interneto svetainę (kitu atveju vietoje įprastų nuorodų būtų naudojamos sudėtingos, sunkiai įsimenamos IP sekos, pvz., „192.0.2.1“). Domeno struktūrą sudaro šios pagrindinės dalys:

  • Protokolas: komunikacijos taisyklių rinkinys, kurio dėka kompiuteriai gali bendrauti tarpusavyje internete. Dažniausiai naudojamas protokolas yra „http“ (angl. hypertext transfer protocol). Būtent jis leidžia naršyklėms suprasti, kaip gauti ir rodyti interneto puslapį. Protokolas nurodomas prieš domeno pavadinimą, atskirtas dvitaškiu ir dviem pasvirais brūkšniais (http://).

Saugesnė protokolo versija – „https“ (angl. hypertext transfer protocol secure), kuri naudoja SSL (angl. secure sockets layer) šifravimo technologiją. Tokia technologija užtikrina, kad duomenys, siunčiami tarp naršyklės ir serverio, būtų užšifruoti, apsaugant juos nuo galimos duomenų vagystės. Pagrindinis skirtumas tarp „http“ ir „https“ yra saugumas – „https“ ryšys užšifruotas, o „http“ – ne. Būtent todėl „https“ protokolas ypač svarbus svetainėse, kuriose vykdomi jautrūs duomenų mainai – pavyzdžiui, elektroninėse parduotuvėse.

  • Domeno pavadinimas: unikalus žodžių arba skaičių rinkinys, kuris identifikuoja konkretų interneto serverį. Tai adresas, kuriuo pasiekiame norimą svetainę. Domeno pavadinimas turi būti unikalus, nes yra priskiriamas tik vienai interneto svetainei.
  • Aukščiausio lygio domenas (angl. top level domain arba TLD): Tai domeno pavadinimo dalis, esanti po paskutinio taško. TLD nurodo domeno tipą ir paprastai sutrumpinta forma žymi geografinę padėtį, organizacijos tipą arba kitą kategoriją (pvz., „.lt“ indikuoja apie Lietuvos rinkai skirtos svetainės domeną, „.ai“, „.agency“ ar panašūs domenai gali sufleruoti apie verslo, kuriam priklauso interneto svetainė, veiklos pobūdį).

Kas yra domeno reitingas ir kaip jį pamatuoti?

Domeno reitingas – tai interneto svetainės populiarumo, autoritetingumo ir kokybės įvertinimas. Matuojamas nuo 1 iki 100, domeno reitingas parodo, kiek vartotojų dėmesio ir nuorodų iš kitų šaltinių pelnė interneto svetainė. Kuo domeno reitingas aukštesnis (patenkinamu laikomas bent 25), tuo didesnį pasitikėjimą tinklapiu įgauna paieškos sistemos, o tuomet artimesnis ir verslo tikslas – pirmosios pozicijos Google paieškos rezultatuose. 

seo optimizacija

Daugiau informacijos apie šiuose įrankiuose matomų rodiklių reikšmę – Asteri straipsnyje „Interneto svetainė ir išorinis SEO. 10 idėjų kokybiškoms nuorodoms“.

Deja, bet ne akimirksniu. Išorinių nuorodų profilio kūrimas (kaip ir visa pamatuota bei efektyvi SEO strategija – tiek išorinio, tiek vidinio SEO paslaugos) gali užtrukti nuo kelių mėnesių iki metų ar net daugiau – tai, kaip greitai bus matomi rezultatai, priklauso ir nuo dedamų pastangų intensyvumo, ir nuo konkurentų aktyvumo gerinant savo SEO pozicijas. Nuoseklumas, domeno branda, laipsniškas tinklapio informacinio turinio gerinimas ir išorinių nuorodų tinklo auginimas (angl. backlinks) DR padės augti natūraliai ir užtikrins ilgalaikį svetainės autoriteto didėjimą.

Taip, galima ne tik stagnacija bei augti nustojęs DR, bet ir mažėjantis jo rodiklis. Paprastai taip nutinka tuomet, jei prarandame daug išorinių nuorodų, anksčiau buvusių autoritetingose svetainėse, arba įgyjame daug toksiškų nuorodų iš nepatikimų, nekokybiškų šaltinių. Konkurencijos vaidmuo taip pat svarbus – mums nustojus dėti pastangas į išorinio SEO strategiją, o konkurentams kaip tik pradėjus tą daryti, ilgainiui DR taip pat gali prarasti esamas pozicijas.

Vidinis SEO, turinys, domenas ir jo reitingas: koks ryšys tarp šių elementų?

Vidinis SEO, aukštos kokybės turinys, domenai ir domeno reitingas – tai lyg mechanizmas, kuriame nė viena dalis neatsiejama nuo kitos. Kuo interneto svetainė optimizuota geriau, turinio kokybė – aukštesnė, o domeno reitingas – didesnės vertės, tuo labiau auga ir šansai, kad atsirasime Google TOP 10. Šios dedamosios veikia sinergiškai, tad, net jei dauguma jų funkcionuos nepriekaištingai, tačiau viena „šlubuos“, pozityvių rezultatų paieškos sistemose pasiekti bus kur kas sudėtingiau. O svarbiausia – būtent domeno reitingas ima kilti tik tuomet, kai vidinis SEO nepriekaištingas ir turinys interneto svetainėje (pvz., tinklaraštis ir jį nuolat papildančios publikacijos) yra nuolat gerinamas.

Tad pirmasis žingsnis matomumo internete link – turiniu vertinga, vartotojams patogi ir intuityvi interneto svetainė, kurią pasiekti padės pastangos, dedamos į vidinio SEO strategiją. Vidinis SEO optimizavimas – tai interneto svetainės pritaikymas ir nuolatinis tobulinimas tam, kad šią kaip kokybišką bei naudingą pripažintų tiek vartotojai, tiek paieškos sistemos. Aukštos kokybės turinys, praturtintas verslą atspindinčiais ir auditorijos dažniausiai naudojamais raktažodžiais – kuras anksčiau minėtam mechanizmui, nes būtent geras turinys (derinamas su aiškiu ir gražiu dizainu) pritraukia, sudomina bei išlaiko svetainės lankytojus. Google paieškos sistemos prioritetas – geroji vartotojo patirtis. Būtent aukštas lankomumo ir laiko, praleisto svetainėje, rodiklis yra stiprus argumentas, algoritmams įrodantis, kad šaltinis vertas dar didesnio auditorijos dėmesio ir aukštesnių pozicijų. 

  • Interneto svetainės tekstai: detalus teikiamų paslaugų aprašymas, lankytojo supažindinimas su prekių ženklo istorija, edukacinė informacija apie tai, kaip pasirinkti, naudoti siūlomą asortimentą.
  • Prekių aprašymai: naudingos ne tik techninės detalės, bet ir produkto teikiama vertė, išskirtinumas, panaudojimo galimybės.
  • Tinklaraštis ir reguliariai skelbiami straipsniai jame: straipsniai – ne tik puiki proga įtraukti SEO raktažodžius, neatsiradusius tinklapio tekstuose, atsakyti į auditorijai dažnai kylančius klausimus, stiprinti prekių ženklo kaip savo srities eksperto įvaizdį.

Išorinis SEO ir jo svarba domeno reitingui

Jei vidinė SEO optimizacija – pamatinis žingsnis aukštam DR ir dominavimui Google paieškos rezultatuose, išorinis SEO – tolimesnis etapas, kuris vykdomas jau įgyvendinus esminius vidinio SEO strategijos tikslus. Išorinė SEO optimizacija, kaip ir išduoda pavadinimas, paremta atgalinėmis nuorodomis (angl. backlinks) išoriniuose šaltiniuose, vedančiuose į mūsų interneto svetainę. Išorinių nuorodų kaupimas yra vienas iš svarbiausių veiksnių, didinančių DR, nes kiekviena patikima nuoroda suteikia svetainės turiniui patikimumo ir aktualumo signalus. Tad daugiau kokybiškų atgalinių nuorodų = DR augimas ir didesnė tikimybė atsirasti aukštesnė paieškos rezultatų pozicijose. Tiesa, ne visos nuorodos naudingos vienodai – ypač svarbu atskirti kokybiškas ir autoritetingas nuo toksiškų:

  • Kokybiškos atgalinės nuorodos: nuorodos, esančios patikimose, autoritetingose, pakankamai aukštą DR turinčiose, tematiškai su verslu susijusiose interneto svetainėse.
  • Toksiškos atgalinės nuorodos: nuorodos, esančios žemą domeno reitingą turinčiose, prastos kokybės, nepatikimose, spam interneto svetainėse.

Kaip pašalinti toksiškas nuorodas?

Išsamiau – straipsnyje „Atgalinės nuorodos (backlinks): kas tai? Trapi riba tarp kokybiškų ir toksiškų nuorodų ir žalingų nuorodų naikinimas“.

Kur talpinti kokybiškas atgalines nuorodas?

Patarimai savarankiškam išorinio SEO startui – straipsnyje „Interneto svetainė ir išorinis SEO. 10 idėjų kokybiškoms nuorodoms“.

Atgalinės nuorodos: svarbiau kokybė, kiekybė, o gal įvairovė?

Net ir autoritetingi išoriniai šaltiniai gali pasižymėti skirtingu pobūdžiu ar net domeno reitingu (juk DR rėžis nuo 25 iki 100 taip pat itin platus). Kyla klausimas – geriau skirti laiko vienos nuorodos patalpinimui idealios reputacijos tinklapyje ar šįsyk efektyvesnės kelios nuorodos smulkiuose verslo kataloguose? Atsakymas slypi balanse tarp abiejų – ypač svarbus natūralus išorinių nuorodų skaičiaus augimas, tad vieno šaltinio tikrai nepakaks. Visgi prioritetas – ne tik nuorodų skaičius, bet ir jų įvairovė – įvairūs šaltiniai, įvairus turinio pobūdis, slypintis juose, ir įvairus nuorodų kūrimo laikas.

Patiko šis straipsnis? Pasidalink!

Pirkinių krepšelis
Į viršų