Posakis „turinys karalius” – vienas tų, kuris visada išliks madingas, o SEO žodyne tekstas ir visas tekstinis turinys užima ypač svarbią poziciją. Rašydami tekstus interneto svetainėje, visada turėtume pagalvoti apie dvi auditorijas: tinklapio svečią – potencialų klientą ir paieškos sistemas, kurios atsakingos už šio svečio atvedimą į jūsų tinklapį.
- Kaip interneto svetainės puslapiai atsiranda paieškos sistemų rezultatuose?
- I. Svetainės medis
- II. Tekstų skirstymo pastraipomis svarba, antraštės H1-H6
- III. Teisingi antraščių pavadinimai
- IV. Tekstas ir raktažodžiai tekstiniame turinyje
- V. Tekstas – kiek jau ne per mažai?
- VI. NO COPIES. Tik unikalus turinys!
- VII. Vidinių nuorodų tinklas. Nuorodos, navigacija tekstų pagalba
- Pabaigai – konkretus pavyzdys, kuriame atsispindi aukščiau paminėtos taisyklės
- Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka
Kaip interneto svetainės puslapiai atsiranda paieškos sistemų rezultatuose?
Google robotukai reguliariai skaito ir apdoroja mūsų interneto svetainės turinį. Nuo jų sudarytos turinio interpretacijos priklauso ir tinklapio galimybės atsirasti paieškų rezultatuose su verslui svarbiais raktiniais žodžiais. Kai vartotojas ieškos informacijos, rinkdamas su mūsų svetaine siejamus raktinius žodžius (Google robotukų interpretacija ir mums priskirti raktiniai žodžiai pagal tam tikrą algoritmą ir taisykles, kaip panaudojome verslo raktažodžius interneto svetainės struktūroje ir tekstiniame turinyje). Taigi kuo geriau mus supras paieškos sistemų auditorija – tuo platesnę potencialių klientų auditoriją pasieksime internete.
Struktūriniai elementai ir teksto struktūra – be galo svarbios pozicijos svetainėje patalpinti konkretiems svetainės puslapiams atrinktas raktažodžių kombinacijas. Svetainės medis (puslapių pavadinimai), antraštės H1-H6 ir teisingas raktažodžių panaudojimas jose, meta įrašai, teisingi paveiksliukų pavadinimai, na ir, svarbiausia, pats tekstas – teisinga jo minimali rekomenduota apimtis bei raktažodžių integracija. Išpildžius šias taisykles – būti rezultatų paieškos rezultatuose su optimizuotu raktažodžiais turiniu svetainėje – praktiškai garantija. Kaip tai padaryti? 7 patarimai žemiau.
I. Svetainės medis
Svetainės medis – svarbiausia strateginė vieta patalpinti raktažodį. Čia esnčios raktinės frazės užfiksuojamos pirmiausia ir laikomos esančios stipriausioje pozicijoje. Rekomenduotina svetainės medžio sandarą atlikti kartu su SEO specialistu, pasinaudojant raktažodžių tyrimo rezultatais. Kuriate svetainę savarankiškai? Apgalvokite interneto svetainės puslapius, ir, svarbiausia, tikslius jų pavadinimus, esant galimybei į juos įtraukiant jums svarbiausius verslo raktažodžius.
Būtinos svetainės dalys:
- Pradžia,
- Apie mus,
- Paslaugos / Prekės (nenaudojant šių sąvokų, o būtent šioje vietoje įtraukiant raktažodžius),
- Kontaktai.
Rekomenduojamos svetainės dalys:
- Klientai,
- Atsiliepimai,
- Spaudoje,
- Tinklaraštis (Blog’as).
Nepamirškite teisingai ir protingai pavadinti šias skiltis, jeigu tik yra galimybė, čia turėtų būti panaudoti veiklos raktiniai žodžiai.
Raktažodžių tyrimas – neišvengiamas komponentas planuojat interneto svetainę ir kuriant turinį joje, jeigu norima, kad puslapis būtų įtrauktas į paieškos rezultatus su jums svarbiais raktiniais žodžiais.
Norėtumėte sužinoti daugiau apie raktažodžių tyrimo svarbą ir naudą, jo komponentines dalis ir galimybes išnaudoti planuojant ir plečiant verslą?
Prenumeruokite ASTERI naujienlaiškį ir gaukite nemokamą 15 min. konsultaciją.
II. Tekstų skirstymo pastraipomis svarba, antraštės H1-H6
Kiekvieno svetainės puslapo tekstinis turinys turėtų būti skaidomas pastraipomis, joms suteikiant antraštes (paantraštes). Tai pagerina vartotojo patirtį ir palengvina jam užduotį perskaityti daugiau pateiktos informacijos, tai palengvina paieškos sistemų darbą identifikuoti, kokie raktažodžiai puslapyje yra svarbiausi ir pasidaryti išvadą, kada konkretų puslapį pateikti kaip paieškos rezultatą. Būtent dėl pastarosios priežasties labai svarbu ne tik skirstyti tekstą pastraipomis, joms suteikiant aiškias ir raktažodžiais paremtas antraštes, bet ir naudotis antraščių hierarchijos sistema H1 – H6. Pati pirmoji puslapio antraštė, kur dažniausiai atsispindi puslapio pavadinimas (ir pagrindinis to puslapio raktažodis) – H1. Pagal hierarchiją toliau suteikiamos Antraštė 2 (H2), jeigu smulkinama dar – H3 ir t.t. Laikytis šios hierarchijos labai svarbu!
Tekstui privaloma suteikti tikslų pavadinimą, o pastraipas atskirti aiškiomis antraštėmis. Tekste gali būti naudojami žodžių paryškinimai svarbiausiose sakinio dalyse, citatos, iliustracijos ir kiti įrankiai skaitytojo dėmesiui išlaikyti. Juk mūsų tikslas, kad būtų perskaityta iki galo, o dar geriau, paspaustas call-to-action mygtukas, tiesa?
III. Teisingi antraščių pavadinimai
Antraščių pavadinimus svetainės puslapiuose turėtų sudaryti esminiai turinio kontekstą apibūdinantys jūsų veiklos raktažodžiai, raktiniai žodžiai, pagal kuriuos tipinis vartotojas turėtų ieškoti jūsų paslaugų ar prekių. Kaip juos sužinoti? Raktažodžių sąrašas ir jų kombinacijos kiekvienam svetainės puslapiui sudaromos atliekant rinkos raktinių žodžių tyrimą (dar tik formuojant verslo idėją – tai puikus įrankis išsitirti ir rinką (-as)).
IV. Tekstas ir raktažodžiai tekstiniame turinyje
Remiantis raktinių žodžių tyrimu, labiausiai ieškomus veiklos raktažodžius formuojant tekstą naudokite dažniau, nepamirškite panaudoti ir mažiau ieškomų, bet esančių raktinių žodžių tyrimo rezultatuose. Raktažodžiai ir jų panaudojimas tekste piešia paveikslėlį paieškos sistemoms apie mūsų teksto aktualumą, kaip išsamiai jis gali atsakyti vartotojui į jo klausimą paieškoje, o tai lemia svetainės vietą rezultatų eilėje.
Raktažodžių panaudojimo tekste taisyklės:
- Planuojant kiekvieno svetainės puslapio tekstą, turėtų būti panaudojami būtent tam puslapiui atrinkti rinkos raktinių žodžių tyrimo metu nusistatyti raktažodžiai (kiekvienas puslapis turi savo unikalią raktažodžių kombinaciją).
- Pagrindinis puslapio raktažodis. Jis turėtų atsispindėti antraštėje 1 (H1). Šiuo raktažodžiu ar raktine fraze pradedama pirma puslapio pastraipa ir numatomas pasikartojimas puslapio tekste 3-5 kartus (priklausomai nuo bendros teksto apimties). Dėmesio, nekeiskite raktažodžio linksnio, frazės žodžių eiliškumo, neįterpkite tarp frazės žodžių papildomų žodžių.
- Lydintys raktažodžiai turėtų būti naudojami H2-H6 antraštėse, pasikartoti puslapio tekste po keletą kartų (1-3). SVARBU: išlaikytas linksnis, frazės struktūra – svarbu.
SVARBU:
- Tekstas neturėtų tapti sausu raktažodžių kratiniu. Rašykite sklandų, parduodantį tekstą vartotojui, o panaudojami raktažodžiai į jį turėtų įsilieti natūraliai. Geriau panaudoti raktažodį mažiau kartų, tačiau tekstas „skanus”.
- Tekstinę informaciją paįvairinkite skirstymu pastraipomis, iliustracijomis, grafikais ir kita medžiaga, skatinančia ne tik perskaityti iki galo, bet ir atlikti jums naudingus veiksmus.
- Raktažodį puslapyje, kaip ir gerąją vartotojų patirtį, padeda sustiprinti vidinių nuorodų žemėlapis (aktyvuokite nuorodas ant žodžių / frazių, vedančių į kitus svarbius pardavimo proceso puslapius, panaudojant tam verslo raktažodžius).
V. Tekstas – kiek jau ne per mažai?
Raktas į paieškų sistemų širdis – kokybiškas tekstinis turinys ir tam tikros jo normos (kiekiai). Raktas į svetainės lankytojo širdį – visi punktai aukščiau ir įdomus, į jo klausimus atsakantis turinys. Kalbėkite kliento kalba (jokių tik jums suprantamų profesinių frazių ar terminų!). Taip pat dažna klaida – svetainėse naudojami iškalbingi ir gražūs paveikslėliai, o tekstinio turinio vos vienas kitas sakinys.
Rekomenduojama puslapio tekstinio turinio apimtis paslaugų svetainei ne mažiau 500 žodžių. Elektroninės parduotuvės puslapiams – ne mažiau 150-250 žodžių.
VI. NO COPIES. Tik unikalus turinys!
eigu svetainės lankytojas ir nesupras, kad tekstą „pasiskolinote”, paieškos sistemos už kopijuotą (lygiai tas pats galioja ir „išneštą” iš svetainės) tekstą baudžia antižinomumu. Kai tik bus aptiktas plagijatas – jūsų šansai kilti į paieškų rezultatų TOP10 taps nuliniais. Jokio turinio „skolinimosi” iš kitų šaltinių ir jokio turinio kopijavimo į kitus šaltinius (dažnai daroma klaida – kopijuojamas tekstas iš svetainės į verslo paskyras socialiniuose tinkluose).
VII. Vidinių nuorodų tinklas. Nuorodos, navigacija tekstų pagalba
Pakvieskite svetainės lankytoją keliauti svetainės turiniu toliau ir ten, kur jūs norite. Nepamirškite palikti nuorodų, pasufleruoti, kur turėtume skaityti toliau, pakvieskite atlikti veiksmą (tai gali būti nuoroda į kitą svetainės puslapį, mygtukas, siūlantis pirkti prekę/paslaugą, užsakyti naujienlaiškį, pasidalinti tekstu socialiniuose tinkluose ir t.t.).
Pabaigai – konkretus pavyzdys, kuriame atsispindi aukščiau paminėtos taisyklės
Tekstas ir svetainės turinys – viena sudedamųjų SEO projekto dalių, priklausanti vidinio SEO etapui. Pagrindinis įrankis, kuris čia labai svarbus – rinkos raktinių žodžių tyrimas, esminiai veiklos raktiniai žodžiai. Žinodami juos ir vadovaudamiesi taisyklėmis, toliau šį etapą galite įgyvendinti ir be SEO specialisto pagalbos.
Juk jei būti internete, tai tik Google Top 10, tiesa?
Verslo sėkmė lygi įdedamų pastangų kiekiui
Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka
Kartais trumpas pokalbis su savo srities specialistu – didelį iššūkį gali paversti smulkmena bei aiškiu žingsnių planu. Kartais problema atrodo didelė tik tol, kol apie ją neprabylame. Po pokalbio dažnai tenka išgirsti – kodėl mes nepasikalbėjome anksčiau!
Aplanko mintis, kad norėtųsi padidinti potencialių klientų srautus ir pakelti pardavimų kartelę? Nustebsite, kokį gerą postūmį pirmyn gali duoti vienas turiningas pokalbis prie ☕.
Patiko šis straipsnis? Pasidalink!