Interneto svetainė ir išorinis SEO. 10 idėjų kokybiškoms nuorodoms  

Interneto svetainė ir išorinis seo

Verslui internete frazė „Jei tavęs nėra internete, tavęs nėra visai”, šiais laikais skamba taip: jei tavęs nėra Google TOP 10, tavęs nėra visai. Iš tiesų tai būtų galima frazuoti net ir dar griežčiau. Tyrimais pagrįsta, net 70% paspaudimų sulaukia būtent pirmi 5 atvaizduojami rezultatai Google paieškoje. Vidinis SEO, išorinis SEO, SEO marketingas – sąvokos, kurias, tikėtina, daugiau mažiau girdėjęs kiekvienas, turintis siekį verslą internete pateikti penketuke pirmųjų pozicijų.

Jeigu skaitote šį įrašą, tikėtina, jums jau pažįstamas terminas „SEO paslaugos” arba nujaučiate, kad būtų naudinga susipažinti. SEO paslaugos apima visą veiksmų visumą nuo tinklapio techninių ir struktūrinių pagerinimų iki rekomendacijų rinkimo (ang. backlinks). Šįkart išsamiau apie pastarajį. Išorinis SEO: apie kokybiškas nuorodas į jūsų tinklapį internete ir veiksmus, kuriuos dėl savo interneto svetainės gali atlikti kiekvienas.

Kas yra išorinis SEO?

Atsakant trumpai, išorinis SEO – kokybiškų išorinių nuorodų tinklo kūrimas,  strategija pėdų internete, kurios įgyvendinimas didina interneto svetainės žinomumą ir kelia jos reitingus (autoritetą), o tai gerina pozicijas paieškos rezultatų eilėje su jums svarbiais raktažodžiais. Ar galima šį tinklą susikurti savarankiškai, be specialisto pagalbos?

Ir taip, ir ne. Batus patikime batsiuviui ne veltui, kaip ir automobilį servisui, taip ir interneto svetainę Google TOP 10 – SEO specialistui. Visgi, nuleidus automobilio padangą, kai kurie juk galime išsiversti be serviso, ar ne? Kaip ir kiekvienoje srityje, taip ir SEO, yra keletas bazinių dalykų, kuriuos nuveikti dėl savo interneto svetainės žinomumo, autoriteto ir trokštamos pozicijos rezultatų eilėje gali padaryti kiekvienas.

Išorinis SEO. Kas yra kokybiška išorinė nuoroda?

Svarbu įsidėmėti, kad negalima nuorodų palikti bet kur. Tai atsakingas žingsnis, turėsiantis pasėkmes ilgam. Paliekant verslo pėdas internete – nuorodas į savo interneto svetainę, svarbūs yra keli faktoriai:

  • Tinklapis, kuriame paliekate nuorodą. Turinio tema tinklapis turėtų būti susijęs su jūsų veikla, interneto svetainės temomis. Jeigu nuoroda paliekama naujienų portale, ji turėtų būti straipsnyje, t.y. tekste, kuris jūsų paslaugų tema (išimtis taikoma žinomiems didiesiems tinklapiams, pavyzdžiui, vikipedija).
  • Tik aukštu reitingu įvertinta interneto svetainė. Paliekant nuorodas į savo tinklapį, šis faktorius labai svarbus. Palikdami nuorodą tinklapyje, vertinamame žemu reitingu, gausime antirezultatą. 

Kaip nemokamai pasitikrinti interneto svetainės, kurioje ketiname talpinti nuorodą, domeno reitingą?

Kiekvienas SEO specialistas turi savo įrankius ir dažniausiai jie apmokęstinami nemažais mėnesiniais mokesčiais, tačiau internete galima rasti keletą nemokamų įrankių, suteikiančių galimybę pasitikrinti kelis svarbius rodiklius.

Būdas nr. 1.: Smallseotools

Svarbūs rodikliai: PA, DA ir MozRank. PA – Puslapio autoritetas (en. Page authority) ir DA – Domeno Autoritetas (en. Domain authority) turėtų viršyti 20, o Mozrank turėtų būti ne mažiau 3.

Būdas nr.2 : SEO review tools

Šis įrankis parodys rodiklius: 

  • DA (Domain Authority score), domeno autoritetas šimtabalėje sistemoje;
  • PA (Page Authority score), puslapio autoritetas šimtabalėje sistemoje;
  • Atgalinių nuorodų skaičius, nukreiptų į domeną ir į konkretų puslapį;
  • Interneto svetainės ir jos URL adreso amžių.
  • Įvertinimą socialinių tinklų aktyvumo, pasidalinimus Facbook, Pinterest.

Ieškant kokybiško šaltinio išorinei nuorodai patalpinti – rekomenduojama vadovautis kriterijumi, kad domeno reitingas turėtų būti daugiau nei 25.

Išorinis SEO savarankiškai. Ką reikėtų žinoti, imantis nuorodų talpinimo?

Tekstas

Buvo laikas, kai tokiam tikslui skirtame tekstiniame turinyje vyraudavo vienas raktinis žodis (raktažodis), kartojamas atitinkamą turinio apimčiai kartų skaičių. Šiandien Google technologijos gerokai pažengusios į priekį, tad dirbtinis raktažodžio akcentavimas jau nėra gera praktika, atvirkščiai. Tai nereiškia, kad raktiniai žodžiai nebeturi reikšmės, jie turi būti naudojami, tačiau saikingai ir natūraliai, kaip žodžių visuma, dėmesį skiriant įdomiam ir kokybiškam tekstui. Pagrindinį teksto raktažodį turėtų lydėti lydintys raktažodžiai (taip pat verti dėmesio raktažodžiai, kaip sinonimai ar palaikantys pagrindinio raktažodžio temą žodžiai ar frazės).

Saikas talpinant išorines nuorodas

Svarbu: Google gerai vertina natūralius veiksmus, dirbtiniai – atkreipia dėmesį blogąja prasme ir netgi gresia antirezultatas. Talpinant nuorodas tam tikro tipo svetainėse, pavyzdžiui, skelbimų portaluose ar forumuose, netalpinkite jų dideliais kiekiais per trumpą laiko tarpą, dozuokite. Nuorodų talpinimas turėtų atrodyti natūralus ir savaime vykstantis dalykas.

Nenuoseklumas 

Talpinant išorines nuorodas – nuoseklumas yra savybė, kuri duos netinkamą signalą apie jūsų veiklą paieškos sistemoms. Pavyzdžiui, jeigu vieną dieną patalpinsite nemažą kiekį nuorodų grupėje vien tik skelbimų portalų – tai neatrodys natūraliai. Nuorodas talpinkite skirtinguose šaltiniuose skirtingu metu.

Nuoroda tik į pagrindinį interneto svetainės puslapį

Jeigu jūsų tekstas apie konkrečią paslaugą ar produktą – nuoroda turėtų vesti ne į pagrindinį interneto svetainės puslapį, o į tą, apie kurį rašomas tekstas. Nuorodų palikimas visais atvejais tik į pagrindinį puslapį – viena dažnesnių klaidų. Kiekvienas interneto svetainės puslapis, teisingai atlikus vidinį SEO – turėtų turėti unikalų pagrindinį raktažodį. Atitinkamai nuo SEO projekto nusistatytų prioritetinių raktažodžių – su konkrečiu raktažodžiu talpinama nuoroda turėtų vesti būtent į tą puslapį, kuriame šis raktažodis dominuoja kaip pagrindinis.

Išorinis SEO savarankiškai. 10 idėjų kokybiškoms nuorodoms

Nuorodų tinklo strategija SEO projekto metu kiekvienam projektui sudaroma individualiai, atsižvelgiant į veiklos tipą, konkurencinę rinką ir nemažai kitų faktorių. Visgi yra keletas šaltinių, kur nesuklysite savarankiškai palikdami savo verslo pėdas internete.

I. Socialiniai tinklai

Verslo paskyros socialiniuose tinkluose. Didieji socialiniai tinklai patenka į aukšto autoriteto svetainių sąrašą, tad aktyvios verslo paskyros juose – ne tik terpė dialogui, įvaizdžio formavimui, dalinimuisi įžvalgomis, patarimais bei reklaminiu turiniu, grįžtamajam ryšiui ar net vartotojo įdarbinimui parduoti jūsų produktą (atsiliepimai, dalinimasis jūsų įrašais ir kt.), bet ir šaltinis kokybiškoms nuorodoms palikti. Tvarkingai užpildyta kontaktinė skiltis anketoje, reguliarūs pasidalinimai nuoroda į naujienas tinklapyje (svarbūs pranešimai, naujienos, tinklaraščio įrašai ir kt.) – žingsnis, kurį gali ir turėtų atlikti kiekvienas.

II. Tinklaraštis

Dar kitaip visuomenėje vadinamas blogas jau seniai nėra tik erdvė dalintis kūryba, mintimis, žiniomis ar pomėgiais meniškoms, pomėgį rašyti turinčioms asmenybėms. Šiandien vartotojas išlepintas pasirinkimo, o rinkdamasis iš dviejų, pasirinks labiau pažįstamą pardavėją (apie kurį skaitė, girdėjo, matė, gavo atsiliepimų, rekomendacijų, stebi socialiniuose tinkluose, seka tinklaraščio įrašus). Vartotojas renkasi ekspertą, tad kiekviena terpė, kurioje galima perteikti šį įvaizdį yra svarbi. Jeigu jūsų tinklapyje šią funkciją įsidiegti savarankiškai sudėtinga užduotis – galima rasti puikių platformų, kur nesudėtingai pradėsite vesti jus reprezentuojantį tinklaraštį. Pavyzdžiui, platforma Blogger (www.blogger.com), ne tik patogus įrankis, kur be ypatingų įgūdžių sukursite tinklaraštį, bet ir autoritetinga interneto svetainė palikti nuorodą į jūsiškę, o kiekvienas tinklaraščio įrašas – ne tik raktas į vartotojo širdį, bet ir straipsnis, praturtintas vertingų raktinių žodžių visumos. 

III. Straipsniai kituose portaluose

Jeigu dalintis ekspertinėmis įžvalgomis, sklandžiai ir įdomiai rašyti mintis jums sekasi nuosavame tinklaraštyje, kodėl nepasidalinus tuo su visuomene ir kituose šaltiniuose? Dalinkitės įžvalgomis su partneriais, bendradarbiaukite, vykdykite bendrus projektus, dalinkitės įžvalgomis (būtinai su nuorodomis į jūsų svetainę) kituose pasiekiamuose šaltiniuose. O gal jūsų ekspertiškos įžvalgos ir straipsniai būtų įdomūs net ir spaudai? Nebūtina pasiekti didžiųjų naujienų portalų, jūsų miesto naujienų šaltiniai taip pat bus aukšto lygio išorinė nuoroda.

IV. Pranešimai spaudai

Ruošiatės ypatingiems veiklos žingsniams: nauja paslauga, įdomus renginys, projektas, svarbus įvykis, susijęs su jūsų veiklomis ir paslaugomis? Svarbiais įvykiais pasidalinkite ne tik naujienlaiškiu ir įrašu interneto svetainėje, tinklaraštyje ar socialiniuose tinkluose, bet ir paruoškite pranešimą spaudai, papildykite jį nuotraukų galerija bei pasidalinkite su atitinkamomis naujienų platfomomis.

V. Apklausos

Viešos apklausos, pasinaudojant tam sukurtais žinomais portalais – tai du zuikiai vienu šūviu. Daug kam tai atrodo neveiksmingas įrankis, o be reikalo. Verslo pėda žinomame apklausų portale, tai ne tik dar viena puiki terpė palikti nuorodą į tinklapį, bet ir naudingas įrankis užmegzti dialogą, pasidomėti vartotojo nuomone ar poreikiais ir gauti atsakymus į aktualius klausimus.

VI. Skelbimų portalai

Atsirenkant šiuos šaltinius – ypač svarbus gero reitingo faktorius, ne visos tokio tipo svetainės yra tinkamos, tad rinktis reikėtų tik atlikus namų darbus. Visgi akcijos, naujos paslaugos ir kitos žinutės potencialiam vartotojui gali būti perteiktos įdomiu skelbimu ir jį lydinčiu maketu (skelbimų portalai), nuoroda į tinklapį. Ne tik pasieksite didesnį ratą potencialios auditorijos, bet ir paliksite dar keletą reikšmingų pėdų internete. 

Įmonių katalogai

Anaiptol ne visi įmonių katalogai pasižymi geru aurotitetu, tačiau Lietuvoje turime keletą vertų dėmesio, kuriuose nuoroda į jūsų svetainė turėtų būti, pavyzdžiui, rekvizitai.vz.lt

Forumai, diskusijos tinklaraščiuose

Sekite jūsų paslaugų sferai artimus tinklaraščius, forumus, nevenkite pasidalinti nuomone, įžvalgomis ir aktualia auditorija į šaltinį su daugiau informacijos. Tai neturėtų būti į spamą panašūs veiksmai, stenkitės išlaikyti natūralų dialogą. 

Video įrašų talpinimo platformos

Svarbus ne tik tekstinis turinys. Video įrašų platforma Youtube – dar viena stipri ir autoritetinga svetainė, kurioje vertėtų turėti paskyrą ir reguliariai pasidalinti turiniu. Ką gali joje talpinti verslas? Labai daug: įmonės paslaugas, vertybes, viziją reprezentuojantys filmukai, įdomūs užkulisiniai kadrai, ekspertinės įžvalgos vartotojui, interviu ir kt. Turinys video formatu kartais priimamas gerokai lengviau, nei tekstinis, kodėl nepasinaudojus stipriu įrankiu pasiekti platesnę auditoriją?

Google my business

Google my business. Labai svarbus šaltinis internete, kur savo verslo kortelę turėtų sukurti kiekvienas verslas, vos tik sukūręs prekės ženklą. Suvedus jūsų prekės ženklą atsiranda galimybė būti atvaizduotiems stambiu planu Google paieškos rezultatų viršuje dešinėje, kur pateikiama informacija apie jūsų verslą žemėlapyje bei visi pagrindiniai įmonės duomenys, nuoroda į svetainę, atsiliepimų skiltis. Būtent čia palikti atsiliepimai jums ypač vertingi.

Google my business paskyra: Asteri
Pavyzdys, Google my business paskyra

Šis punktų dešimtukas – nedidelė, bet reikšminga SEO projekto dalis, o visi punktai gana nesudėtingai įgyvendinami, jeigu tik yra žmogiškųjų išteklių resursų tai atlikti. Ir nors šis dešimtukas nėra didelė SEO dalis, visgi atlikus tai sąžiningai ir su atitinkamu pastangų kiekiu – pozicija paieškos lange tikrai pakis. 

Ar atlikus šiuos veiksmus – rezultatas garantuotas?

SVARBU: išorinis SEO visuomet atliekamas tik atlikus vidinio SEO veiksmus, kitu atveju gali būti taip, kad investuosite daug savo laiko, o rezultato nepasieksite visai. Prieš imantis išorinių nuorodų tinklo „mezgimo”, labai svarbus faktorius – ar jūsų interneto svetainė tam pasiruošusi, ar ji sparti, techniškai tvarkinga, kalba teisingais žodžiais (raktažodžiai), tekstinis turinys pateiktas estetiškai, informatyviai, įdomus vartotojui ir sufleruoja pageidaujamų atlikti veiksmų seką. 

Tam paprastai atliekamas SEO auditas, o jį lydi vidinis SEO – eilė veiksmų, skirtų paruošti svetainę maksimaliam suderinamumui su paieškos sistemomis ir rezultatyvia draugyste su užsukusiu potencialiu klientu. 

Jeigu pasiryžote atlikti kuo daugiau veiksmų savarankiškai – pradėkite teisingai ir įdėtos pastangos tikrai atsipirks šoktelėjusia pozicija paieškos sistemų rezultatų lange.

Ketinate tai daryti savarankiškai? Valandos pokalbis su specialistu – rezultatyviau už kelias valandas savarankiškų informacijos medžioklių įvairiuose šaltiniuose internete, o gera pradžia atlikus teisingus pirmuosius žingsnius prieš imantis nuorodų talpinimo – pusė darbo rezultatų link.


Verslo sėkmė lygi įdedamų pastangų kiekiui

Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka

Kartais trumpas pokalbis su savo srities specialistu – didelį iššūkį gali paversti smulkmena bei aiškiu žingsnių planu. Kartais problema atrodo didelė tik tol, kol apie ją neprabylame. Po pokalbio dažnai tenka išgirsti – kodėl mes nepasikalbėjome anksčiau! 

Aplanko mintis, kad norėtųsi padidinti potencialių klientų srautus ir pakelti pardavimų kartelę? Nustebsite, kokį gerą postūmį pirmyn gali duoti vienas turiningas pokalbis prie ☕.

Patiko šis straipsnis? Pasidalink!

Pirkinių krepšelis
Į viršų