Google reklama ar SEO paslaugos?

Google reklama, ar seo paslaugos

Kam tos SEO paslaugos, jei yra Google reklama – esate pagalvoję? O kaip manote, kiek veiksminga Google reklama be SEO? Ir viena, ir kita – apie raktažodžius ir svetainės iškėlimą paieškos rezultatų eilėje, tik vienu atveju – rezultatas čia ir dabar, o kitu – ilgalaikio darbo rezultatas. Atrodytų, kodėl tada SEO paslaugos, jei galima gauti tą patį ir daug greičiau pasiekti su Google reklama? O ar tikrai tą patį?

Google Ads (Google reklama) – įrankis, suteikiantis interneto svetainei  vieną pirmųjų pozicijų paieškos rezultatuose pagal parinktus (perkamus) raktinius žodžius. Rezultatas čia ir dabar: susidaromas perkamų raktinių žodžių sąrašas, užsakoma paslauga ir, vos tik paieškos laukelyje surenkamas jūsų parinktas raktažodis, jūs viršuje. Bingo! Nedidelė detalė – jūsų tinklapis su raktažodžiu paieškos rezultatų viršuje tik tol, kol perkate paslaugą raktažodžiui (mokate už kiekvieną tokį paspaudimą), bet jei būti surastiems ypač svarbu čia ir dabar vykstančiam projektui – tai metodas, suteiksiantis šią galimybę.

SEO paslaugos – apie tą patį, Google TOP poziciją rezultatų eilėje pagal parinktus veiklos raktinius žodžius, tik organiniu (natūraliu) būdu. Tai projektas, galintis trukti nuo 6-12 mėnesių, priklausomai nuo raktinių žodžių konkurencinės terpės ir taikomų metodų, tačiau rezultatas užtikrintas ir ilgalaikis, be to turintis nemažai savo papildomų privalumų ir verčių interneto svetainei.

Google reklama ar SEO paslaugos. Kam teikti pirmenybę? 

Keletas faktų, padėsiančių apsispręsti, priimant sprendimą:

I. Raktiniai žodžiai ir jų svarba interneto svetainei

Asteri - from clicks to conversations

Raktažodžių tyrimas – svarbiausias komponentas, nuo kurio priklauso tiek vieno, tiek ir kito metodo rezultatai.

Renkantis greitąjį kelią su Google reklama – šis punktas labai svarbus, kad netektų nusivilti, jog buvo išleistas nemažas biudžetas, tačiau pardavimų nebuvo. Kadangi kiekvienas vartotojo paspaudimas, vedantis į interneto svetainę, kainuoja, aktualu išvengti šūvių pro šalį. Parinkti raktiniai žodžiai turėtų tiksliai atsakyti į klausimą, kurio ieško vartotojas (išvengsite aukšto atmetimo rodiklio, t.y. veiksmų sekos: užėjau į svetainę, radau ne tai, ko ieškojau – išėjau), o svarbiausia, parinktas raktažodis turėtų būti būtent tas žodis, kuriuo vartotojas ieškotų jūsų prekės ar paslaugos. Neretai verslo savininkui atrodo, kad verslo paslaugos ar prekių vartotojas turėtų ieškoti vienais žodžiais ar frazėmis, o raktažodžių tyrimas parodo visai kitus vartotojų paieškos įpročius.

Google Ads pasirinkus ne tuos raktažodžius (silpnus, mažai ieškomus) ir neįtraukus didžiausią potencialą turinčių – projekto rezultatai taip pat turės galimybę išlikti tik vidutiniais ar silpnais. Svarbus momentas – ar vartotojas frazės ieško tik informaciniais tikslais, ar su polinkiu įsigyti.

Tiek planuojat Google Ads reklamą, tiek ir SEO projektą – gyvybiškai svarbus pasirengimo momentas, nuo kurio vertėtų pradėti su abiem paslaugomis – raktažodžių tyrimas.


Raktažodžių tyrimas – esminis žingsnis siekiantiems, kad tinklapis būtų įtrauktas į paieškos rezultatus su verslui svarbiais raktiniais žodžiais

Norėtumėte sužinoti daugiau apie raktažodžių tyrimo svarbą ir naudą, jo komponentines dalis ir galimybes išnaudoti planuojant ir plečiant verslą internete?

Prenumeruokite agentūros ASTERI naujienlaiškį ir gaukite nemokamą 15 min. konsultaciją.

II. Pirmosios pozicijos paieškos rezultatuose su Google Ads reklama – tikslinis srautas garantuotas?

Taip, labai didelė tikimybė, kad vartotojas ateis būtent į jūsų interneto svetainę, tačiau būna ir išimčių. Jeigu perkama Google reklama – paieškos rezultatų eilėje prie tokios interneto svetainės matomas prierašas „SKELB.“, „SKELBIMAS“ arba „REMIAMA“. Tai išduoda, kad tinklapis rezultatų eilės viršuje ne dėl to, kad nusipelnė savo rezultatais, o todėl, kad perka Google reklamą.

Neretai vartotojai tikslingai aplenkia tokias interneto svetaines ir renkasi pirmąsias natūraliai aukštą poziciją užimančias. Kodėl? Nuomonė, kad interneto svetainė, kuri yra viršuje natūraliai – ten už nuopelnus ir dominavimą savo srityje (kitaip tariant yra autoritetinga), o štai nupirkti poziciją TOP’e gali kiekvienas, turintis tam biudžetą, bet nebūtinai savo srities profesionalas. Šis faktorius veikia ne visada, tačiau kartais lemia apsisprendimą.

III. Google reklama ir gautas lankytojų srautas = Pardavimai? 

Patekti į Google Top 10 – pirmas didelis žingsnis. O kaip išlaikyti užėjusį į tinklapį svečią ir net paskatinti atlikti veiksmus?

Ar tai bus Google reklama, ar SEO paslaugos, svarbus faktorius – užėjęs į interneto svetainę vartotojas turėtų ne tik joje likti kuo ilgiau, bet ir paspausti veiksmo (angl. call-to-action) mygtuką. Tarkime, abu procesai atliko savo darbą, jūsų tinklapis rezultatų TOP’e, potencialus klientas užėjo į interneto svetainę. Keletas lemiančių faktorių, ar jis ten liks, kiek laiko liks ir ar atliks jums naudingus veiksmus: 

I. Techniškai tvarkingas ir spartus tinklapis

Ar jūsų interneto svetainė techniškai tvarkinga? Ar ji greita, t.y. turinys greitai pilnai atvaizduojamas ekrane? Ar mobili versija (labai svarbus faktorius) tvarkingai ir patogiai atvaizduoja turinį? Vartotojo pasitenkinimo faktoriai dažnai yra viską lemiantys: jeigu potencialus klientas susierzins dėl ilgai neužkraunamo svetainės turinio ar netvarkingai atvaizduojamo turinio telefono ekrane, tikėtina, jis išeis ir nukeliaus į konkurentų interneto svetainę.

II. Svetainės tekstai

Ar svetainės tekstai kalba vartotojo kalba? Ar tekstinis turinys informatyvus, o parinkti terminai suprantami vartotojui? Ar išdėstymas taisyklingas, skatinantis perskaityti iki galo ir atlikti pageidaujamus veiksmus (pirkti, užsakyti naujienlaiškį, pasidalinti socialiniuose tinkluose ir pan.)? Ar pateikta visa būtina informacija priimti sprendimą? Greitai neradęs ieškomų atsakymų ar neturintis kantrybės klaidžioti chaotiškame turinyje, potencialus klientas greičiausiai priims sprendimą išeiti ir ieškoti malonesnio akiai, aiškesnio, simpatiškesnio šaltinio, t.y. pas konkurentą.

III. Iliustracijos, vaizdinė medžiaga

Ar tekstinį turinį papildo kokybiškos, siūlomą produktą arba paslaugą reprezentuojančios (bet taip pat – ir optimizuotos, alt tekstais aprašytos) iliustracijos? Daugumai vartotojų ypač svarbi ne tik išsami tekstinė, bet ir vizualioji informacija, tekstu gausiam puslapiui suteikianti šiek tiek erdvės „kvėpuoti“, o ir leidžianti aiškiau suprasti, kokį produktą ar paslaugą išties gaus pirkėjas, pateikęs užsakymą. Esant galimybei, interneto svetainę turėtų praturtinti ir vaizdo įrašai, kuriuose vartotojams suteikiama galimybė artimiau susipažinti ne tik su siūlomu asortimentu, bet ir prekės ženklo istorija, vertybėmis bei komanda, slypinčia už skambaus pavadinimo – juk 2023-iaisiais video turinys sudaro net 82,5 % viso srauto internete, tad šį formatą verta išnaudoti dar stipresnio prekės ženklo įvaizdžio formavimui.

IV. Rezultatyvi navigacija

Ar interneto svetainėje numatyta aiški navigacija vartotojui, pasufleruota jums naudingų veiksmų eiga? Užėjęs ir nepaspaudęs call-to-action mygtuko vartotojas – nerezultatyviai išleistas biudžetas paspaudimui. Aiški navigacija ir apgalvotos vidinės nuorodos leidžia užtikrinti maksimalius tokio užėjimo rezultatus.

V. Kodėl jūs?

Ar vartotojui įtikinti, „kodėl verta rinktis mus?“, pasitelkiamos visos – taip pat ir psichologinės priemonės? Socialinis įrodymas (angl. social proof) – tai reiškinys, kuomet aplinkinių žmonių veiksmai ir požiūris daro įtaką mūsų pačių sprendimams. Kaip šį įrankį pasitelkti verslo naudai? Internetinis puslapis, kalbantis ne tik prekės ženklo, bet ir jį jau pamilusių klientų balsu – vienas iš itin efektyvių būdų išlaikyti vartotojo, jau apsilankiusio svetainėje tiek Google Ads, tiek ir SEO paslaugų dėka, dėmesį. Greta verslo kuriamų tekstų, svetainės turinį gali papildyti ir aptarnautų klientų atsiliepimai bei rekomendacijos, prekės ženklui suteikiančios dar daugiau patikimumo, o svetainės lankytojus pamažu konvertuojančios į verslu visapusiškai pasitikinčius ir konkurentų pasiūlymams atsparius klientus.

Google reklama – rezultatyvi priemonė atvesti vartotoją. Toks pat tikslas ir SEO optimizacijos procesų. Esminis skirtumas – vidinio SEO projekto metu pilnai sutvarkomos techninės svetainės problemos, greičio problemos, ypač daug dėmesio skiriama gerajai vartotojo patirčiai, t.y. vartotojui patogiai tinklapio struktūrai bei parduodančiam, skatinančiam vartotoją naviguoti svetainėje pagal jūsų tikslus, tekstiniam turiniui.

lokalizacija

Kaip pagerinti interneto svetainės būklę, kad ši patiktų ir paieškos sistemoms, ir lankytojų srautui?

SEO auditas – raktas į tvarkingą, patrauklią tiek paieškos sistemos, tiek vartotojui, efektyvią ir parduodančią interneto svetainę.

Iišsami tinklapio analizė, kurioje vertinama per 20 skirtingų kriterijų, svarbių geresnei vartotojo patirčiai bei aukštesnėms SEO pozicijoms pasiekti. Išsami, iliustruota, lydima metodinių žinių ir pavyzdžių ataskaita – raktas į neprieškaištingą tinklapį, siekiantį aukščiausių pardavimo rezultatų.

Įsigijusiems SEO auditą – suteikiama 30 min. trukmės klausimų-atsakymų sesija. Užsisakykite auditą vieno mygtuko paspaudimu ASTERI elektroninėje parduotuvėje!

IV. Google Ads reklama –  pirma vieta garantuota?

Asteri rinkodara be sienų

Tiek reklama Google, tiek SEO optimizacija – skirta galutiniam rezultatui, aukštos pozicijos užėmimui paieškos rezultatų eilėje pagal numatytus raktinius žodžius, tačiau abiem atvejais konkreti pozicija eilėje priklauso dar ir nuo raktažodžių populiarumo, t.y. konkurencinės rinkos, taip pat faktoriaus, kiek techniškai tvarkinga iškeliama interneto svetainė, koks yra jos autoritetas (matuojama domeno reitingu). 

Pasirinkus Google Ads pirmoji vieta garantuota ne visada. Galbūt dar 5 jūsų konkurentai aktyviai naudojasi šiuo įrankiu, jų prioritetuose tie patys raktažodžiai, jie skiria didesnį biudžetą nei jūs, o interneto svetainė techniškai pranašesnė. Google vartotojo pasitenkinimo faktorius labai svarbus visais atvejais, tad ir pozicija pati pirmoji nėra garantuojama. Visgi garantuojama vieta TOP rezultatuose, o tai jau privalumas. Renkantis Google reklamą išlieka svarbūs faktoriai tvarkingai svetainei. Nors neištaisius techninių spragų, Google reklama vis tiek savo darbą atliks ir, tikėtina, interneto svetainė nebus eilėje pirmoji, bet antroji ar trečioji vis tiek bus. 

V. Profesionalios SEO paslaugos – identiškas rezultatas už verslui draugiškesnį biudžetą?

Atsakant trumpai, iš dalies ir kai kuriais atvejais – taip, tačiau tikrai ne visuomet. Atsigręžiant į statistiką pasaulio mastu, 44 % pasaulio verslų per mėnesį Google Ads reklamoms išleidžia nuo 100 iki 10 000 $, tuo tarpu SEO strategijos biudžetas gana dažnai apsiriboja 500-1500 $ intervalu mėnesiui. Visgi PPC (angl. pay per click, t.y. kai yra mokama už kiekvieną paspaudimą) reklama – trumpalaikė ir investicijų grąžą užtikrinanti tik reklamos pirkimo laikotarpiu. Tuo tarpu SEO vertę bei organinį srautą verslai pastebi ir jau sėkmingai užbaigus projektą, net kai biudžeto reguliariam SEO strategijos vystymui apskritai nebeskiriama.

Tiesa, žinotina, kad kaštus, reikalingus sėkmingiems rezultatams tiek pasitelkus PPC reklamą, tiek ir interneto svetainės optimizavimą organiniu būdu, lemia itin platus veiksnių spektras. Žemiau – keletas jų, aktualių paieškos sistemoje ir organiškai, ir Google Ads reklamos dėka norintiems dominuoti verslams:

  • Konkurencinė aplinka, jos dydis ir jau sėkmingus rinkodaros sprendimus vykdančių konkurentų skaičius. Gausesnis stiprių konkurentų būrys = didesnės pastangos bei finansiniai resursai verslui, norinčiam išsiskirti ryškiausiai.
  • Raktažodžių atranka. Ypač konkurencingi raktažodžiai Google Ads reklamoje pareikalaus didesnio biudžeto (t. y., paspaudimo įkainio), o SEO strategijoje – ypač kokybiško, nuoseklaus bei išsamaus turinio, orientuoto į šią raktinę frazę, bei atgalinių nuorodų.
  • Orientavimasis į tikslią geografinę lokaciją. Tikslinės auditorijos apimtis geografine prasme – ypač įtakinga tiek PPC, tiek ir SEO biudžetui. Pavyzdžiui, itin nišinė lokalizacija (tarkime, mažoje Lietuvos rinkoje) paprastai pasižymi žemesne konkurencija, tad verslui, norinčiam dominuoti pirmosiose Google pozicijose, prireiks šiek tiek mažiau pastangų bei resursų. Tuo tarpu prekės ženklams, orientuotiems į ypač plačias (didelių valstybių, regionų) ar net pasaulines rinkas Google Top 10 – ne tik profesionalo įgūdžių, bet ir solidaus finansinio indėlio reikalaujanti užduotis.

VI. Atsparumas algoritmų pokyčiams su Google Ads: mitas ar realybė?

Nors stereotipas, kad reklama, už kurią mokame, bus labiau pastebima ir efektyvesnė nei pastangos vartotojo dėmesį patraukti organiškai – išties logiškas, praktika rodo, kad net ir Google Ads reklamos nėra atsparios nuolatiniams algoritmų pokyčiams. Lyginant su SEO strategija, algoritmai didelę įtaką turi ir PPC kampanijoms – kaip žinia, Google prioritetas – aukštos kokybės, į vartotoją orientuotas turinys, tad reklamos, neatliepiančios šių kriterijų ar naudojančios netikslingus raktažodžius, taip pat gali susilaukti mažesnio matomumo. Tiesa, šį rezultatą nesunku pakoreguoti – Google Ads turinys gali būti keičiamas, papildomas ir tikslinamas realiu laiku, taip prisitaikant prie auditorijos poreikių bei užtikrinant reklaminės žinutės aktualumą, patrauklumą.

Tuo tarpu SEO paslaugų priklausomumą nuo algoritmų kontroliuoti kiek sudėtingiau – net ir atvejais, kai verslas operatyviai adaptuoja savo strategiją atsižvelgdamas į pokyčius, rezultatai gali kisti kur kas lėčiau. Būtent todėl SEO – kiek jautresnis interneto svetainės pozicijoms algoritmų atžvilgiu.

Kaip išlikti atspariam nepaisant to, kokia strategija – SEO ar PPC – pasirinkta interneto svetainės matomumo didinimui? Tvirtas tinklapio pamatas – tai išeitis nenuspėjamiems algoritmų pokyčiams ir visuomet aukštoms Google pozicijoms. Nepriekaištingos kokybės turinys bei vartotojams draugiškas (ne tik estetiškas, bet ir funkcionalus) svetainės išdėstymas – duetas, iš esmės atliepiantis algoritmų principus ir signalizuojantis – tai tinklapis, vertas aukščiausių Google pozicijų.

VII. Google reklama ir profesionalios SEO paslaugos: apie efektyvumą – skaičiais

  • Vidutinis CTR (angl. click-through rate) arba kitaip – paspaudimų rodiklis Google Ads reklamai – nuo 3 iki 5 procentų, tad iš 100 žmonių, pamačiusių reklamuojamą puslapį, tikėtina, kad ant jo paspaus 3-5.
  • SEO optimizuotos ir į Google TOP 1 patekusios svetainės CTR gali siekti net 39,8 %. Antrojoje pozicijoje esantis tinklapis pretenduoja į 18,7 % pamačiusiųjų vartotojų dėmesį, o trečiasis – 10,2 %.
  • 61,9 % paspaudimų ant Google Ads reklamos atkeliauja iš mobiliųjų įrenginių naudotojų.
  • Kiekviena 1 papildoma sekundė, reikalinga svetainės užkrovimui, vartotojų pasitenkinimą sumažina 16 %. Be to, 70 % vartotojų teigia, kad interneto svetainės greitis turi įtakos jų apsisprendimui įsigyti prekę ar paslaugą nepaisant to, ar tinklapis buvo aplankytas PPC reklamos, ar organinės paieškos dėka. Tai – aiškus signalas, kad techninių klaidų sprendimas turėtų tapti pirmąja užduotimi nepaisant pasirinktos priemonės prekės ženklo Google pozicijų auginimui.
  • CPC (angl. cost per click) – mokestis už paspaudimą – gali skirtis priklausomai nuo verslo srities, kuriai pasitelkiama Google reklama. Šiuo metu vieni brangiausių paspaudimų – reklamai automobilių sektoriuje, o pigesni CPC pastebimi nekilnojamo turto bei meno ir pramogų sektoriuose.
  • Kai kuriais atvejais konversijų rodikliai tarp verslų, pasirinkusių SEO paslaugas ir PPC reklamą, ypač ženkliai pastebimi atsižvelgus į verslo sritį. Pavyzdžiui, finansinių paslaugų teikėjai, pasitelkę SEO paslaugas, pastebi net 7,3 karto didesnes konversijas lyginant su Google Ads reklama, o teisinių paslaugų įmonės – 3,4 karto. Tuo tarpu transporto, e-komercijos bei statybų konversijų rodikliai – gana panašūs nepaisant to, kuri priemonė pasirenkama aukštesnėms pozicijoms paieškos sistemose (šaltinis).
  • Nors dalis vartotojų sąmoningai ignoruoja žyma „Remiama“ išskiriamus Google rezultatus abejodami jų patikimumu, maždaug pusė interneto vartotojų nepastebi skirtumo tarp organinės paieškos rezultatų ir interneto svetainių, savo rinkodaros strategijoje naudojančių Google Ads reklamą.

Verdiktas: Google reklama ar SEO?

Atsakant į klausimą, SEO optimizacija ar reklama Google – vieno atsakymo nėra, o skirtumų ir rezultatą lemiančių faktorių galima išvardinti dar daug. Abu pasirinkimai veiksmingi, tačiau renkantis greitąjį kelią, kad biudžetas nebūtų iššvaistytas be rezultato, visgi rekomenduojama bent dalinė SEO optimizacija: raktažodžių tyrimas, interneto svetainės auditas (SEO auditas) ir audito išvadoje pateikti rekomenduojami atlikti svetainės optimizavimo darbai, kad interneto svetainė būtų techniškai tvarkinga, o jos turinys užtikrintų gerąją vartotojo patirtį, pateiktų atsakymus į klausimus, turėtų nuoseklią navigaciją ir būtų atlikti jums naudingi veiksmai. Visa tai – vidinis SEO.

O toliau, išorinis SEO – veiksmų visuma, kad jūsų svetainė organiškai (natūraliai) užimtų aukštą poziciją ir joje liktų neapibrėžtą laiką arba Google reklama – sprintas tos pozicijos link, tačiau reikšmingas rezultatas tol, kol perkama reklama.

SEO paslaugos: jei būti internete, tai tik Google TOP 10!

Ar žinojote, kad pirmieji trys Google paieškos rezultatai sulaukia 54,4 % visų paspaudimų? Ambicingiems verslams SEO optimizuota ir aukščiausias pozicijas Google užimanti svetainė – ne prabanga, o būtinybe.

Susisiekime ir aptarkime, kaip vidinis, techninis bei išorinis SEO gali padėti Jūsų verslui dominuoti skaitmeninėje erdvėje bei paieškos sistemose!

Abu pasirinkimai turi savo privalumus ir trūkumus, o galutinį sprendimą dažniausiai lemia galutinis tikslas ir esamos aplinkybės. Kartais pranašumas Google Ads pusėje, kartais SEO, o labai dažnu atveju – tiesiog abu kartu.

Joana Šaulienė, skaitmeninės rinkodaros agentūros ASTERI įkūrėja

Vis dar liko abejonių, kuris būdas artimiausias Jūsų situacijai? O gal apsisprendėte rinktis reklamą Google Ads ir ieškote patarimų, kaip pasirinkti tinkamiausius raktinius žodžius bei optimizuoti interneto svetainę? 

Kartais pakanka turiningo valandos pokalbio su specialistu, o šis reikšmingai pakeičia investicijos į rinkodarą būsimus rezultatus. 


Verslo sėkmė lygi įdedamų pastangų kiekiui

Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka

Kartais trumpas pokalbis su savo srities specialistu – didelį iššūkį gali paversti smulkmena bei aiškiu žingsnių planu. Kartais problema atrodo didelė tik tol, kol apie ją neprabylame. Po pokalbio dažnai tenka išgirsti – kodėl mes nepasikalbėjome anksčiau! 

Aplanko mintis, kad norėtųsi padidinti potencialių klientų srautus ir pakelti pardavimų kartelę? Nustebsite, kokį gerą postūmį pirmyn gali duoti vienas turiningas pokalbis prie ☕.

Patiko šis straipsnis? Pasidalink!

Pirkinių krepšelis
Į viršų