Blogas SEO optimizavimas – 5 dažniausi vengtini SEO įpročiai
SEO optimizavimas yra svarbi interneto svetainės kūrimo proceso dalis verslams, kuriems rūpi būti matomiems internete ir, žinoma, maksimalus potencialių klientų srautas į interneto svetainę. Techniškai tvarkinga, kokybišku turiniu pasižyminti svetainė – lyg prekės ženklo CV, solidų įvaizdį kuriantis ne tik vartotojams, bet ir paieškos sistemoms.
Svetainės vidinė SEO optimizacija (on-page SEO) jau atlikta, informatyvūs SEO tekstai paruošti, tačiau pozityvių rezultatų vis dar nematyti? SEO strategija gali būti neveiksminga, jei greta gerųjų praktikų pasitelkiami ir blogi SEO įpročiai. Pastarieji ne tik neteikia jokios naudos svetainės reitingui Google, bet ir gali atnešti priešingų rezultatų. Tad ką svarbu žinoti ir ko vengti, kai verslo tikslas – tvarkingas, ir, svarbiausia, efektyvus SEO optimizavimas?
- Blogas SEO optimizavimas – 5 dažniausi vengtini SEO įpročiai
- Raktiniai žodžiai: kodėl nevertėtų jais piktnaudžiauti?
- Išorinė SEO optimizacija, SEO straipsnių talpinimas, atgalinės nuorodos: ar šią klaidą darote ir jūs?
- SEO tekstų rašymas ir dubliuojamas turinys – nerekomenduojamas duetas
- Techninių klaidų sprendimas – neišvengiama SEO strategijos dalis
- Nepritaikydami svetainės mobiliesiems prarandate dalį auditorijos
- SEO optimizavimas – skaitmeniniam potencialui atrasti
- Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka
Raktiniai žodžiai: kodėl nevertėtų jais piktnaudžiauti?
Raktiniai žodžiai, jų kombinacijų nustatymas ir teisingas panaudojimas tekste – vienas SEO proceso pagrindinių elementų. Pasitelkdami frazes, aktualias būtent jūsų tikslinei auditorijai, galite pritraukti didesnį organinį lankytojų srautą, tad tuo pačiu – ir susidomėjimą siūlomomis prekėmis ar paslaugomis. Visgi svarbu žinoti, kad raktinių žodžių panaudojimas svetainėje turėtų būti saikingas. Sudėtingomis frazėmis, nerišliais sakiniais apipintas tekstas apsunkina vartotojo patirtį, o paieškų sistemos, nesunkiai atpažįstančios nenatūralų ir perteklinį raktažodžių naudojimą, šiuos baudžia žemesnėmis pozicijomis.
Piktnaudžiavimas raktažodžiais
Piktnaudžiavimas raktažodžiais, anglų kalba geriau atpažįstamas fraze „keyword stuffing“ – tai blogoji praktika, kai SEO tekstai ir interneto svetainė nesaikingai apkraunami raktažodžiais, tikintis pritraukti platesnes auditorijas. Mintis, kad didesnis panaudotų raktažodžių skaičius = aukštesnės pozicijos Google, skamba logiškai. Visgi realybė priešinga: paieškos sistemų algoritmai kasdien vis modernesni, tad puikiai atpažįsta, kuomet raktažodžių skaičius saikingas, o kada raktiniai žodžiai naudojami dirbtinai.
Piktnaudžiavimas raktažodžiais įprastai pasireiškia vienu iš šių veiksmų:
- Raktiniai žodžiai slepiami, kad nebūtų matomi vartotojo akimis, tačiau išliktų svetainės struktūroje. Piktnaudžiaujantys šia SEO strategija, raktažodžių sąrašą dažnai pateikia itin smulkiu šriftu ar jo spalvą pritaiko prie puslapio fono.
- Antroji piktnaudžiavimo raktažodžiais forma – teksto perpildymas besikartojančiomis frazėmis. Pernelyg dažnai tekste matomi žodžiai atrodo neorganiškai. Akivaizdu, kad toks turinys kuriamas toli gražu ne norint edukuoti skaitytojus ar išspręsti jų problemas.
Dėmesio centre – kokybiškas turinys
Kaip turėtų atrodyti SEO tekstai, patrauklūs ir skaitytojo akiai, ir paieškos robotukams? Pirmenybė – įdomaus ir vertingo turinio kūrimui. Nors raktiniai žodžiai atlieka labai svarbų vaidmenį optimizuojant svetainės SEO, jie turi būti naudojami apgalvotai, o į tekstą integruojami natūraliai. Verta rinktis ne tik populiariausias, vartotojų aktyviausiai ieškomas frazes, bet ir raktažodžius, kurie geriausiai atspindi verslo veiklą bei rengiamo straipsnio, svetainės teksto ar kito turinio vieneto temą. Tekstui rekomenduojama nusisitatyti raktinių žodžių kombinaciją, t.y. kai vienas iš raktinių žodžių ar frazių – pagrindinis, jam optimizuojamas tekstas, o tam tikra formule parinkti lydintys raktiniai žodžiai – ne tik sustiprina pagrindinio raktinio žodžio pozicijas, bet ir suteikia galimybę svetainės puslapiui būti įtrauktam, kaip potencialiam atsakymui, į daugiau raktinių žodžių paieškų.
Kaip sklandžiai ir efektyviai atsirasti Google TOP?
Raktažodžių tyrimas ir teisingų frazių bei žodžių derinys jūsų verslui, kaip jūsų prekių ar paslaugų ieško potencialūs klientai nusistatytose tikslinėse rinkose (Lietuva, Amerika, Europos šalys), SEO optimizuoti tekstai interneto svetainei ir teisinga SEO optimizacija, kad šis taptų atrandamas Google TOP su nusistatytomis svarbiomis raktinėmis frazėmis ir žodžiais. Kaip tai padaryti?
Garsėjame projektais, besidžiaugiančiais pirmosiomis pozicijomis Google ne tik Lietuvoje, bet ir kitose aktualiose rinkose (šalyse). Susipažinkime.
Prenumeruokite ASTERI naujienlaiškį ir gaukite nemokamą 15 min. konsultaciją.
Išorinė SEO optimizacija, SEO straipsnių talpinimas, atgalinės nuorodos: ar šią klaidą darote ir jūs?
Besaikis išorinių nuorodų talpinimas, neatsižvelgiant į pasirinktų puslapių autoritetingumą – tai dar viena žalinga SEO praktika, kurios vertėtų vengti. Kokybė ypač svarbi ne tik tuomet, kai atliekama vidinė SEO optimizacija. Išorinių nuorodų šaltiniai taip pat turėtų būti pasirenkami ypač atidžiai, atsižvelgiant į aukštą domeno reitingą bei reguliarų, nuoseklų SEO optimizacijos procesą.
Išorinių nuorodų kokybė
Ar SEO straipsnių talpinimas išoriniuose šaltiniuose – sprendimas, kurio pakanka sėkmingai išorinio SEO strategijai? Tik iš dalies. Prieš dalindamiesi atgalinėmis nuorodomis į savąją svetainę, įsitikinkite, kad jūsų pasirinkti nuorodų šaltiniai yra patikimi bei autoritetingi. Rodmuo, leidžiantis įvertinti išorinio šaltinio vertę, yra DR – domeno reitingas. Domeno reitingas matuojamas skaičiumi nuo 0 iki 100, kuris nustatomas atsižvelgiant į svetainės išorinių nuorodų kiekį bei jų kokybę, taip pat pačios svetainės turinio kokybę ir vartotojų elgseną joje. Įprastai rekomenduojama išorines nuorodas talpinti šaltinyje, kurio DR – bent 25. Domeno reitingui pasitikrinti rasite ne vieną nemokamą platformą, o įvertinti gautą rezultatą padės ši skalė:
- 0–20 domeno reitingą paprastai turi naujos arba ne itin autoritetingos svetainės. Atgalinių nuorodų talpinimas šio diapazono DR svetainėje nesuteiks SEO vertės.
- 20–30 rodmuo signalizuoja, kad svetainė jau yra sukaupusi vertingų atgalinių nuorodų. Savųjų talpinimas šiame šaltinyje – gera idėja, jei jūsų verslui aktualus SEO optimizavimas.
- 30–60 – gana stiprus atgalinių nuorodų profilis ir vidutinio lygio autoritetas. Toks domenas turi pakankamai solidžią įtaką paieškos sistemų reitinguose, tad gali padidinti ir jūsų svetainės matomumą.
- 60–100 DR rodo, kad svetainė turi ypač aukštą išorinių nuorodų profilį bei autoritetingumo lygį. Atgalinių nuorodų talpinimas tokiame šaltinyje gali būti ypač naudingas. Domenas yra patikimas, turintis didelę įtaką paieškos sistemose bei galintis pagerinti jūsų svetainės SEO reitingus.
Svarbu žinoti, kad domento reitingas – ne vienintelis parametras priimti sprendimą dėl šaltinio tinkamumo jūsų nuorodai. Ypač svarbu atsižvelgti ir į tai, ar šaltinio ir straipsnio, kuriame bus jūsų nuoroda, turinys susijęs su jūsų verslo (interneto svetainės) tema, ar tas šaltinis reprezentatyvus, ar parengtas ta pačia kalba, į kurios versiją jūsų svetainėje nukreipiamas nuoroda vartotojas ir kt. Išimtis dėl šaltinio temos kriterijaus taikoma naujienų portalams, kurie prisotinti turinio įvairiomis temomis, nes jų paskirtis būtent tokia, visgi pagrindiniai šalių naujienų portalai pasižymi ypač aukštu DR, o tai reiškia ir verte jūsų svetainei.
Patikėkite išorinio SEO strategiją ir jos įgyvendinimą profesionalams ir džiaukitės užtikrinti SEO rezultatu!
Išorinis SEO – tik nuo 490 Eur/mėn. Užsisakykite SEO konkurentų analizę ir gaukite išsamią išorinio SEO strategiją!
SEO tekstų rašymas ir dubliuojamas turinys – nerekomenduojamas duetas
SEO tekstai svetainėje, tinklaraščio straipsniai ar net socialinių tinklų įrašai – kad ir koks turinio vienetas naudojamas jūsų verslo komunikacijai internete, žinotina, kad jo dubliuoti skirtinguose kanaluose neturėtumėte. Identiškas tekstas, matomas keliose interneto svetainėse, paieškos sistemų gali būti traktuojamas kaip neoriginalus ir plagijuojamas. Algoritmai susidurs su sunkumais nustatydami, kuriame puslapyje pateikiamas tiksliausias atsakymas į vartotojo užklausą.
Kitų kūrėjų turinio kopijavimas – akivaizdžiai vengtina praktika, tačiau taip pat svarbu nedubliuoti ir originalaus, jūsų pačių parengto teksto. Parengėte informatyvų pranešimą spaudai, o dabar juo ketinate pasidalinti svetainės tinklaraštyje? O gal SEO straipsnį planuojate paversti Facebook įrašu? Rekomenduojama tekstą praturtinti papildoma informacija, jau parašytas dalis perfrazuoti iš naujo. Taip užtikrinsite, kad skaitytojai gautų tik aktualiausią turinį, o paieškos sistemos jį indeksuotų kaip unikalų.
Ko svarbiausia nepamiršti rengiant turinį? Čia aktualiausi – nebūtinai tik raktažodžiai ar SEO optimizavimas. Nepamirškite, kad SEO tekstų rašymas pirmiausia išlieka orientuotas į skaitytojus, tad informacija, kurią pateikiate, turėtų atliepti ne tik paieškos sistemų reikalavimus, bet ir problemas, su kuriomis susiduria jūsų tikslinė auditorija. Pritaikydami turinį prie pasirinkto kanalo, nepamiršdami aktualios informacijos, o galiausiai – ir gerųjų SEO praktikų, pademonstruosite ryškiausią vertybę – kurti vertingą ir originalų turinį. Šią, beje, pastebi ne tik vartotojai, bet ir algoritmai. Paieškos sistemos mėgsta svetaines, kurios nuolat dalinasi unikaliais tekstais, jas laiko patikimomis ir autoritetingomis srities atstovėmis.
Techninių klaidų sprendimas – neišvengiama SEO strategijos dalis
SEO – kas tai? Atsakymas į šį klausimą apima kur kas daugiau nei tik aktualius raktažodžius ar informatyvų tekstinį turinį. Vidinė SEO optimizacija yra komandinis žaidimas, kuriame aukščiausias pozicijas Google pasiekia tik drauge vieningai veikiantys „žaidėjai“: raktažodžiai, kokybiškas tekstinis turinys, optimizuotos iliustracijos, meta duomenys, puslapio žemėlapis bei techniškai tinkamai veikianti svetainė.
Techninės klaidos
Ne paslaptis, kad paieškos sistemų veikimas pirmiausia grindžiamas teigiama vartotojų patirtimi – UX. Šį terminą apima ne tik kokybiški tekstai bei patrauklus svetainės dizainas, bet ir optimalus jos veikimas ir techninių klaidų nebuvimas.
Be to, techninės klaidos gali trukdyti paieškos sistemoms tinkamai indeksuoti bei suprasti svetainės turinį. Pavyzdžiui, jei svetainėje yra neveikiančių nuorodų ar neteisingai žymimų antraščių, algoritmams interpretuoti matomą informaciją sudėtingiau. Rezultatas – kur kas žemesnės Google pozicijos nei panašių, tačiau techniškai tvarkingų puslapių. Pasitikrinimui – keletas dažniausiai pasitaikančių techninių problemų, kurios daro įtaką svetainės SEO rezultatams:
- Neveikiančios nuorodos, ant kurių paspaudus vartotojas nėra vedamas į reikiamą puslapį.
- SSL nebuvimas. SSL – tai sertifikatas, apsaugantis internetinius sandorius ir užtikrinantis klientų informacijos privatumą.
- Lėtas svetainės veikimas.
- Neoptimizuotos nuotraukos (failai per dideli, nėra alt tekstų).
- Puslapiai, neturintys išorinio patekimo į juos (neturintys nuorodų ar patekimo mygtukų į puslapį)
- Bereikalingas perteklinių įskiepių naudojimas
Svetainės greitis
SEO optimizavimas neįmanomas ir be dar vieno elemento, kurio nebuvimas – rizikingas sprendimas jūsų verslui. Tai – svetainės greitis, ypač teigiamai veikiantis vartotojų patirtį. Jei jūsų tinklapis kraunamas per ilgai, lankytojas greičiausiai jį tiesiog paliks, o norimos prekės ar paslaugos ieškos kitame Google rezultate, net jei ir šis – šiek tiek žemesnėse pozicijose. Aukšta atmetimo reakcija ir mažas vartotojų įsitraukimas paieškos sistemoms signalizuoja, kad jūsų svetainė neatliepia vartotojų lūkesčių. Kuo baigiasi ši problema, jei ji nėra sprendžiama, nuspėti nesunku – žemesniais reitingais. Tad svarbu nepamiršti, kad svetainės užkrovimo greitis – vienas esminių SEO veiksnių, į kurį paieškos sistemos dėmesį tikrai atkreipia.
Nepritaikydami svetainės mobiliesiems prarandate dalį auditorijos
Ar žinojote, kad 58 % organinio srauto paieškos sistemose atkeliauja iš mobiliųjų įrenginių (informacijos šaltinis)? Priminus šią proporciją, belieka tik akcentuoti, koks svarbus, tačiau neretai vis tiek pamirštamas yra svetainės pritaikymas ir kompiuterio, ir telefono ekranui.
Net jei svetainės SEO optimizavimas nepriekaištingas, o įmonės pavadinimas dominuoja Google rezultatų dešimtuke, vartotojui nepatogus mobilusis išdėstymas gali iššaukti atmetimo reakciją ir sumažinti motyvaciją pirkti, kad ir kokios aukštos kokybės būtų siūloma prekė ar paslauga.
Kaip turėtų atrodyti mobiliajam įrenginiui draugiška svetainė? Žemiau – kontroliniai klausimai, kurie padės sukurti prie įrenginio ypatumų prisitaikančią svetainę arba įvertinti dabartinės mobilumą.
- Ar svetainės dizainas prisitaikantis, t. y., ar tekstas, iliustracijos bei kiti grafiniai elementai adaptuojasi prie ekrano dydžio, skirtingi elementai „neišsibarsto“ ir neatrodo netvarkingai?
- Svetainės greitis – ar ji užkraunama taip pat sparčiai, kaip ir naudojantis kompiuteriu?
- Skaitomumas ir teksto pateikimas: koks yra šrifto dydis, kaip jis atrodo bendrame svetainės kontekste? Ar vartotojas gali patogiai perskaityti tekstą be būtinybės pasididinti ekraną?
- Veikti kviečiantys mygtukai ir nuorodos – ar svetainės lankytojui patogu ant jų paspausti, mygtukai nėra per maži? Ar aktyvios nuorodos aiškiai matomos tekste, išskiriamos kita spalva?
- Svetainės meniu – kaip jame naviguoti besinaudojantiems mobiliuoju? Įvertinkite tai, kad telefono ekranas yra mažesnis, tad kompiuteriui įprasti sprendimai gali nepasiteisinti. Galbūt šįsyk pravartesnis išskleidžiamas meniu?
SEO optimizavimas – skaitmeniniam potencialui atrasti
SEO įvaldymas stipriai paremtas techninėmis žiniomis bei smulkiomis detalėmis, dažnai turinčiomis ypatingą reikšmę svetainės pozicijoms internete. Ką svarbiausia žinoti? Kokybė, kokybė ir dar kartą kokybė! Vartotojo problemą atliepiantis, išsamus ir raktažodžiais neapkrautas turinys visuomet išlieka pranašesniu. Derinamas drauge su kokybiškomis išorinėmis nuorodomis bei techniškai tvarkinga svetainės struktūra, turinys dominuoja dėmesio centre, kur jį įvertina tiek paieškos sistemos, tiek ir veikti pasiryžusių vartotojų auditorija.
Skaitmeninis pasaulis laukia – palikite jame savo verslo įspaudą!
Verslo sėkmė lygi įdedamų pastangų kiekiui
Skaitmeninė rinkodara – nes vien būti nepakanka
Kartais trumpas pokalbis su savo srities specialistu – didelį iššūkį gali paversti smulkmena bei aiškiu žingsnių planu. Kartais problema atrodo didelė tik tol, kol apie ją neprabylame. Po pokalbio dažnai tenka išgirsti – kodėl mes nepasikalbėjome anksčiau!
Aplanko mintis, kad norėtųsi padidinti potencialių klientų srautus ir pakelti pardavimų kartelę? Nustebsite, kokį gerą postūmį pirmyn gali duoti vienas turiningas pokalbis prie ☕.
Patiko šis straipsnis? Pasidalink!