Juodasis penktadienis: strateginiai žingsniai, kuriuos turi atlikti kiekvienas verslas

Juodasis penktadienis: strateginiai žingsniai, kuriuos turi atlikti kiekvienas verslas

Juodasis penktadienis (angl. Black Friday) – didieji metų išpardavimai, nekantriai laukiami tiek vartotojų auditorijos, tiek ir verslų, šiuo laikotarpiu siekiančių rekordinių pardavimų. Kol pirkėjai dairosi svajonių pirkinių už mažesnę kainą ar pamažu pildo kalėdinių dovanų krepšelį, iš sąstingio pabunda net įprastai „tylūs“ prekės ženklai, sugrįžtantys su ypatingais nuolaidų pasiūlymais.

Visgi solidus asortimentas ir gera kaina – toli gražu ne vieninteliai kriterijai, padedantys sužibėti Black Friday karštinėje ir išsiskirti šiandien ypač aršioje konkurencinėje rinkoje. Ką gali padaryti Jūsų verslas, kad laikas, skirtas Black Friday 2023 pasiruošimui, atsipirktų sėkmingiausiais metų rezultatais, augančia pirkėjų auditorija bei ryškiausiomis pozicijomis konkurentų tarpe? 

Verslams, šiemet siekiantiems parduoti daugiau – šiam straipsnyje pateikiami svarbiausi žingsniai, kuriuos būtina žinoti planuojant Juodojo Penktadienio kampaniją.

Juodasis penktadienis – kilęs JAV, šiandien laukiamas pirkėjų visame pasaulyje

Nors Juodasis Penktadienis – jau pasaulinis reiškinys, idėja didžiųjų išpardavimų dienai gimė Jungtinėse Amerikos Valstijose, praėjusio amžiaus 7–ajame dešimtmetyje. Artėjantį Kalėdų laikotarpį Amerikos verslai pasitikdavo ypatingais nuolaidų pasiūlymais, taip kviesdami pirkėjus kuo anksčiau pradėti šventinį apsipirkimų sezoną. Manoma, kad frazė „Juodasis penktadienis“ kilo iš angliško posakio „be in the black“, apibūdinančio pelningumą ir kasmet vis augusius JAV verslų rezultatus.

5 faktai apie Black Friday išpardavimus – ar žinote visus?

  • Nors terminas „Black Friday“ 7–ajame dešimtmetyje tapo ypatingų nuolaidų sinonimu, dar XIX a. šis žodžių junginys buvo vartojamas kito fenomeno kontekste – vertybinių popierių biržos nuosmukiui apibūdinti.
  •  „Adobe“ duomenimis, praėjusiais metais amerikiečiai Juodojo penktadienio išpardavimų metu išleido daugiau nei 2,4 milijardo dolerių.
  • Šiandien Juodasis penktadienis – jau ne tik penktadienis, bet ir didžiųjų išpardavimų laikotarpis. Verslams siekiant kuo sėkmingesnių rezultatų, ypatingi pasiūlymai neretai tęsiasi visą savaitę. 2005 m. startavo ir Cyber Monday, vykstantis po Juodojo penktadienio ir skirtas tik internetinėms parduotuvėms.
  • Paklausiausia ir nuolaidomis dažniausiai žymima preke jau kelerius metus iš eilės tampa žaislai, sudarantys net 23 % viso išpardavimų asortimento.
  • Kasmet kultiniai video reportažai, įamžinantys didžiųjų išpardavimų karštinę, įprastai atkeliauja iš už Atlanto, tačiau šiandien ypatingos nuolaidos laukiamos jau ne tik JAV. Maždaug 50-60 % visų pasaulio valstybių viena ar kita forma „švenčia“ Juodąjį penktadienį.
Joana Šaulienė, Asteri įkūrėja

Praverstų pagalba, siekiant reikšmingų pardavimų Facebook, Instagram?

Strategija, tikslinių auditorijų nustatymas bei testavimas, efektyvių reklamų sukūrimas, remarketingo kampanijų sudarymas ir rezultatų vertinimas – kelia daugiau klausimų ir abejonių, nei atsakymų?

Kasdien dirbame su įvairiais prekės ženklais, siekdami jų geriausių pardavimo rezultatų ne tik Lietuvoje, bet ir kitose rinkose. Nesijaučiate užtikrinti? Su malonumu savo įgūdžius pritaikysime Jūsų prekės ženklo pasiekimams! Jūsų tikslas – įgūdžiai ir žinios valdant reklamas savarankiškai ar išugdyti aukštos kompetencijos specialistą savo komandoje? Nustebsite, kiek daug gali duoti viena konsultacija su srities specialistu!

Black Friday Lietuvoje: naudingas ir perkantiems, ir parduodantiems

Kaip ir kitose šalyse, Lietuvoje laikotarpis, kada vyksta Black Friday, peržengia pirminio formato – vienos dienos išpardavimų – ribas. Verslams pirmaisiais nuolaidų pasiūlymais dalinantis jau lapkričio pradžioje, Black Friday akcijos neretai tęsiasi ne tik savaitę, bet ir visą mėnesį. Tai – privalumas apmąstyti ir planuoti mėgstantiems vartotojams, kurie, net ir skirdami daugiau laiko priimti lemiamą sprendimą, nepraranda galimybės apsipirkti kur kas žemesne kaina.

„Swedbank“ duomenimis, 2022 m. lapkričio 21-27 d. laikotarpiu Lietuvos gyventojai apsipirkdami internete išleido daugiau nei 49 milijonus eurų, didįjį išpardavimų penktadienį pirkiniams skirdami vidutiniškai 56 eurus.

Kada vyksta Black Friday?

Kaip ir visose pasaulio valstybėse, Black Friday Lietuvoje vyksta paskutinį lapkričio penktadienį. Šiemet, 2023 m., ypatingų nuolaidų pirkėjai lauks lapkričio 24-ąją, tačiau verslams ruoštis rezultatyviems Juodojo penktadienio pardavimams rekomenduojama jau kur kas anksčiau.

Produktai, paklausiausi Black Friday išpardavimų metu

Statistika diktuoja, kad Juodojo penktadienio išpardavimai perspektyviausi kviečiant įsigyti didesnių išlaidų reikalaujančius pirkinius: elektronikos gaminius, išmaniuosius įrenginius namams, garso, treniruočių įrangą. „Adobe Analytics“ duomenimis, praėjusiais metais šių prekių grupių pardavimai išaugo net iki 271 %.

Juodasis penktadienis ir reklama socialiniuose tinkluose. Prireiks detalaus plano, o gal pakaks spontaniško pasiruošimo?

Kiekvienas – tiek kruopščiai apgalvotas, tiek ir impulsyvus vartotojo sprendimas pirkti – tai kryptingo darbo ir sėkmingai parengtos bei įgyvendintos reklaminės kampanijos rezultatas. Tad verslams, kurie Juodąjį penktadienį ne tikisi, o siekia parduoti, tinkamas pasiruošimas tampa ne stipria rekomendacija, bet privaloma užduotimi.

Sėkminga reklama socialiniuose tinkluose grįstos praktikos rodo, kad laikas, reikalingas pozityviems reklamos rezultatams pasiekti, yra 2 mėnesiai. Tai – optimalus laikotarpis, kuomet elektroninė parduotuvė ar paslaugų verslas gali sėkmingai įvykdyti šiuos reklamos kampanijoje neišvengiamus etapus:

  • išsigryninti tikslinę auditoriją;
  • sudaryti komunikaciją planą;
  • nuosekliai skelbiama ir reklamuojama komunikacija pelnyti auditorijos pasitikėjimą;
  • suprasti, koks turinys veiksmingas, o kokį verta tobulinti;
  • pažinti auditorijos poreikius;
  • įtikinti pirkti būtent iš konkretaus prekės ženklo net ir didžiausius skeptikus;
  • įgyti konkurencinį pranašumą rinkoje.

Juodojo penktadienio reklaminės kampanijos anatomija

Nuolaidos pasiūlymas ar patrauklus reklamos maketas – didelį svorį turinčios sėkmingos kampanijos dedamosios, tačiau ne vieninteliai įrankiai, kuriuos svarbu pasitelkti artėjančių išpardavimų karštinėje.

Kada reklama veiksminga, o konkurencinis pranašumas – didesnis?

  • Kai Jūsų komunikacija dažnesnė ir matomesnė už konkurento.
  • Kai auditorija šiltesnė – t. y., jau susipažinusi su Jūsų prekės ženklu.
  • Kai socialinių tinklų paskyrose, interneto svetainėse ar kituose šaltiniuose skaitmeninėje erdvėje skelbiamas turinys originalus, unikalus ir vertingas.
  • Kai už produkto ar siūlomos paslaugos slypi ne tik geresnis kainos pasiūlymas, bet ir pranašesnė idėja, vertė, kurią vartotojas gauna įsigydamas siūlomą produktą.

Į rekordinius pardavimus orientuotas pasiruošimas: veiksmų planas Juodojo penktadienio kampanijai

1.     Reprezentatyvios verslo socialinių tinklų paskyros ir tvarkinga, vartotojui patogi naudoti elektroninė parduotuvė, interneto svetainė. Įsitikinkite, kad Jūsų auditorijai suprantama, kas esate, kokį asortimentą siūlote, kokią kliento problemą sprendžiate ir vertę kuriate, bei, svarbiausia, kokių veiksmų susipažinęs su prekės ženklu vartotojas turėtų imtis. „Forbes“ duomenimis, stiprų prekės ženklo įvaizdį demonstruojantys verslai sulaukia net 23 % daugiau pajamų ne tik Black Friday laikotarpiu, bet ir visus metus.

2.     Komunikacijos planas, kuriame – kampanijos tikslas; tikslinė auditorija; reklama ketinami populiarinti produktai; kampanijoje transliuojama žinutė (-s) bei turinio planas ir jo tvarkaraštis.

3.     Reklaminės kampanijos startas: konkurentų reklamų analizė, komunikacijos tono išvystymas, techninių sprendimų įgyvendinimas (pavyzdžiui, Facebook pixel įdiegimas bei maksimalus išnaudojimas), reklaminio turinio parengimas, reklamos turinio bei auditorijų testavimas.

4.     Black Friday reklama, kuriai sunku atsispirti: aiški tikslinė auditorija, ištobulintas reklamos tekstas bei vizualinė dalis, aiškus skatinimas veikti (call to action) – visa tai paremta Jūsų Juodojo penktadienio nuolaidos pasiūlymu.

Internetinė reklama ir jos planavimas, rengimas bei publikavimas: taisyklės, kurias žinoti būtina

Efektyvi ir parduodanti kampanija neatsiejama nuo reklamos etikos – taisyklių, kuriomis vadovautis privalo visi reklamos rengėjai Lietuvoje. Black Friday laikotarpiu padažnėjant klaidinančios reklamos atvejų kiekiui, verslams ypač svarbu atkreipti dėmesį į šiuos būtinus laikytis, tačiau neretai pamirštamus kriterijus, kuriuos apibrėžia Lietuvos Respublikos Konkurencijos tarybos parengtos „Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gairės“.

Keletas svarbių taisyklių, kurios pardavimų varžybų įkarštyje neretai pasimiršta:

  • Reklamoje aukščiausiojo laipsnio būdvardžiai gali būti vartojami tik teiginį objektyviai pagrindžiant faktiniais prekės ar paslaugos parametrais, statistiniais duomenimis ar atliktais tyrimais. Produktas negali būti pristatomas kaip „pigiausias“, „geriausias“ ar „kokybiškiausias“ be greta pateikiamo argumento.
  • Nuolaidos pasiūlymai, pateikiami reklamoje, neturėtų klaidinti vartotojų ar formuoti neteisingą įspūdį, akcentuoti ypač didelės nuolaidos apimties, kai tikrovėje ši nuolaida taikoma tik mažesniajai prekių daliai. Pasiūlyme pateikiant nuorodos intervalą (pvz., „prekės vaikams – iki 50 % pigiau“), didžiausia nuolaida turėtų būti taikoma ne mažiau 10 % visų akcijoje dalyvaujančių prekių, o mažiausia – ne daugiau 10 %. Likusi dalis turėtų pasiskirstyti tolygiai.
  • Reklamoje nurodoma prekės kaina turi galioti visu laikotarpiu, minimu reklamoje. Jei nauja prekės kaina lyginama su ankstesne, ankstesnė kaina = mažiausia suma reklamos davėjo fizinėje ar internetinėje parduotuvėje per 30 d. laikotarpį iki kainos sumažinimo. Atveju, kai produkto kaina mažinama laipsniškai, kaip ankstesnė pateikiama pirminė prekės kaina.
  • Kai produktas pristatomas pirmąkart, vartoti tokius apibūdinimus kaip „naujovė“, „naujiena“, „pristatymo pasiūlymas“ ir pan. galima, jei, pasibaigus šiam pasiūlymui, produktas ketinamas parduoti už aukštesnę nei reklamoje pateikiama kainą.
  • Publikuodamas reklamą apie vykdomą akciją, prekės ženklas privalo užtikrinti, jog reklamos sklaidos laikotarpiu vartotojai turėtų pakankamai tikėtiną galimybę įsigyti reklamuojamą produktą.

Sėkminga Black Friday kampanija – įmanoma savarankiškai?

Tikrai taip, jei kampaniją lydi kruopštus planavimas, nuosekliai vystomas prekės ženklo įvaizdis ir gerąsias praktikas atliepiantis reklamos parengimo procesas. Artėjant Juodajam penktadieniui nesijaučiate pakankamai pasiruošę reklamos parengimu bei sklaida rūpintis savarankiškai? 

Profesionali reklamos specialisto pagalba – nepamainomas įrankis apgalvotai, ilgamete patirtimi paremtai strategijai ir garantuotos sėkmės tikimybei.

Asteri ir Efektyvi komunikacija įkūrėja Joana Šaulienė

Kaip teisingai pasiruošti Juodojo penktadienio komunikacijos ir reklamos kampanijas patiems? Neįkainojamas agentūros praktikų patirtis ir veiksmingas metodikas, sudėtas į mokymų programas, galite rasti mūsų mokymų platformoje:

Patiko šis straipsnis? Pasidalink!

Pirkinių krepšelis
Scroll to Top